View Single Post
Medlem
murloc's Avatar
Trådstarter
- Cirka 40 prosent av norske menn oppgir at de synes sex mellom to menn er feil, og 22 prosent synes sex mellom to kvinner er feil. (Tallene inkluderer alle som svarte «helt enig» eller «litt enig» på disse påstandene).

- Cirka 23 prosent av norske menn oppgir at de grøsser når de tenker på homofile menn og like stor andel sier de synes homoseksualitet er perverst.


Dette er tallene det snakkes om. Det er altså ikke snakk om aktiv utøvelse av fordommene. Men personers personlige holdninger. Og som det sies i artikkelen "Hvis man forteller rundt lunsjbordet på jobben at man har en kjæreste av det samme kjønn, samtidig som man vet at statistisk sett er det en av de ti som hører på som ikke synes det er all right, vil det være ganske belastende, sier Trommald." Javel? Dette synes jeg de må tåle. Det er mange ting som kan sies ved lunsjbordet som kan støte eller få folk til å misslike deg. Dersom jeg sier jeg ikke tror på gud så vil jo statistisk sett være en del som synes jeg er en tulling. Eller om jeg stemmer på et bestemt parti.