View Single Post
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Nei. Jeg sa:


Altså:
En syk mann kan gjøre syke ting. Uansett hvilket land han er fra.

Altså:
En syk norsk mann kan gjøre syke ting.
En syk sør-sudansk mann kan gjøre syke ting.
En syk mann kan gjøre syke ting.

Er noe av dette feil, mener du? Eller var det bare at dere mistolket det jeg skrev?
Vis hele sitatet...
"En syk mann kan gjøre syke ting. Uansett hvilket land han er fra." er en helt unødvendig påstand hvis ikke poenget ditt er at nasjonalitet ikke har noe med psykisk sykdom å gjøre. Det er da absolutt ingen som er uenige med det du skrev om man tar det bokstavelig.

Det samme gjelder:
"Eller tror du alle Sør-Sudanere er busskaprere og mordere?"
Ingen med en fungerende hjerne tror at man må bli en morder om man er født innenfor grensen til Sudan eller Afrika. Så den eneste måten jeg kunne tolke spørsmålet var "Tror du det er noe sammenheng mellom Sør-Sudanere og mordere?"

Sitat av EoT Vis innlegg
Hvorfor diskuterer dere Sør-Sudan? Og hvorfor får dere det til å høres ut som om snille Norge reiser jorda rundt for å sanke innvandrere? Innvandrerne i Norge har kommet hit av egen vilje. Det handler altså ikke om norsk bistand, men om vi skal la folk som står på terskelen få lov til å komme inn, eller stenge dørene, hvis vi da i utgangspunktet skal diskutere innvandring. Personlig ser jeg ikke hvordan det er relevant til denne saken.
Vis hele sitatet...
Denne saken, og mange andre mord, er et resultat av å ta i mot psykisk syke (og friske) innvandrere.