View Single Post
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Ikke gavner det de vi tar inn, ikke gavner det oss og ikke hjelper det Sør-Sudan. Det gjør livet til absolutt alle involvert verre. Ekstra synd er det forøvrig fordi vi bør være ekstremt stolte over at Sør-Sudan har blitt ett fritt land, fordi Norsk Folkehjelp spillte en ekstremt viktig rolle der (Norsk Folkehjelp og Ghadaffi var mer eller mindre de to eneste store støttespillerene SPLA hadde.. FN, Kirkens nødhjelp og resten av Europa støttet implisitt arabiske Sudan).
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig med posten din, men før noen sier "det gagner faktisk de som kommer hit istedenfor å sulte ihjel!" vil jeg si: vi hjelper en ubeskrivelig liten prosent med gigantiske kostnader. Aftenposten hadde en oversikt over hvor mange av innvandrerne som kommer i jobb, og jeg husker de som lå lavest var somaliske kvinner på 20%. For hver innvandrer vi trygder kunne reddet minst 10, kanskje 100 på lang sikt om vi gjorde det riktig. Å få Afrika og midtøsten på beina burde være fokuset, ikke å ha et lotteri om hvem som får komme til Norge hvor de neppe ville fått jobb selv om de ønsket.