View Single Post
Det er barn, og gjerne små barn som er elleville etter å få russekort av "de store tenåringene". Hjernen er ikke fullt utviklet før etter en viss alder, og de fleste kilder viser rundt tjuefem. Frontallappen/pannelappen, lobus frontaliser på latin, er en av de siste delene av hjernen som modnes. Dette området er der vi foretar ulike vurderinger. Og ifølge diverse kilder når ikke disse et voksennivå før ved 25-årsalderen. Derfor er det det er naturlig at tenåringer mangler dømmekraft og ikke minst evnen til å beherske impulser(!). Det er svært sannsynlig at tung, kronisk bruk av cannabis medfører noe svekkelse av hukommelsen, og selv korttidshukommelsen svekkes selv om varigheten er avhengig av en rekke faktorer, deriblant dosen. Læreevnen kan ifølge noen studier reduseres i flere uker. Studier som antyder en slik sammenheng, tyder samtidig på at læreevnen normaliseres når cannabinoidene går ut av kroppen[/i]. THC ikke dreper celler i hjernen, det bedøver dem. Tar man en titt på dokumentarer der de forsker på mus vil man kunne se at den yngre gruppen med mus som får tilført THC vil ha større vansker med å utføre ulike oppgaver enn fullvoksne mus (som nesten ikke ville ha noe problem med å løse oppgaven). Ved hjelp av bildegenerering av hjernen har man kunnet se en gradvis vekst av nerveceller, som først i 20-årene fullføres i frontallappene. Jeg kan vise et illustrert bilde nedenfor innlegget.

Å drikke alkohol for eksempel, eller ta inn andre rusmidler før denne prosessen er fullført, kan medføre til varige skader når det gjelder hjernens egen evne til å koordinere, systematisere, ta ansvar, hukommelse, læring, sosiale evner, dømmekraft og det å ta beslutninger. Å ødelegge/forstyrre balansen i hjernekapasiten vår i ung alder er ikke helt det store. Jeg er ikke imot legalisering på noen måte. Jeg er imot propaganda. "Congregatio de propaganda fide" betyr sammenslutning for utbredelse av "troen", Å forplante arbeid for å utbre en idé/lære. Igjen, hvem vil ha russekort? Små barn. Hvem er det enkelst å bryte ned med hensyn til psykiske motstandskraft, og gjøre det mottakelig for ideer, meninger og lignende som det kanskje før var motstander av eller fremmed for? Jeg anser det som hjernevasking. Tror du foreldrene til disse småbarna eller yngre tenåringene vil sette særlig pris på uttdeling av slike kort? Ei heller er det dugende argumenter av høy kvalitet på disse kortene du viser. Jeg er ikke imot legalisering på noen måte (kun fremgangsmåte, og hvordan det skal håndteres) men dette ser mer ut som et rebelskt forsøk fra en innbitt "stoner" enn en vei til fordelaktig debatt.

http://i41.tinypic.com/2nsvqrk.jpg

Beklager, personlig mener jeg at dette er et særdeles dårlig forsøk på endring selv om det er aldri så godt ment.