View Single Post
Sitat av eppen Vis innlegg
Jeg påstår da ingen ting - jeg beskriver min opplevde effekt, og viser til vitenskapelige undersøkelser som er foretatt.
Ginseng er en forvirrende rot med svært mange ulike effekter på ulike personer. Derfor rettes det svært mye forskningsaktivitet mot dette stoffet. For noen virker det sedativt mens andre får en oppkvikkende virkning. Og veldig mange av virkningsmekanismene er ennå ikke forstått.
Mange studier (dobbeltblindtester som jeg har referert til tidligere) viser klare indikasjoner på mange ulike helsebringende effekter. Også for kognitiv tenkning og mot utmattelse.
Vis hele sitatet...
Denne studien virker tålelig grei. Men hva gjør man, når like mange studer viser det motsatte? Bare en påstand om alle mulige helseeffekter uten bivirkninger, bår få de fleste røde varsellamper til å lyse.

Og hvilken "ginseng" tok du idag? Panax ginseng, Panax quinquefolius eller Eleutherococcus senticosus. Hvis du ikke vet det, hva vet du da om ginseng?

For det er grundig merkelig, at et stoff som har en virkning i nervesystemet, ikke skal ha bieffekter eller er giftig på noen måte! For nesten alle andre stoffer, som virker i sentralnervesystemet, er ganske/meget giftige.


Sitat av eppen Vis innlegg
En viktig detalj er også at Ginseng har vært benyttet i Kinensisk medisin og som kosttilskudd i mange tusen år.
Vis hele sitatet...
Det har nå også tigerpikk og hornlignende kreatin utvekst på nesehornets tryne. Så dette er et bra argument, at disse hjelper mot impotens?
Og begge deler er nå i ferd med å utrydde nesehornartene og tiger ++ fra jordens overflate!

Sitat av eppen Vis innlegg
Så at jeg kommer med en svar på påstanden "Så hvorfor ta bryet med å tilsette tull?" som det skrives tidligere i tråden, synes jeg da er helt greit.

(Kan legge til at jeg for 3 timer siden drakk et brygg bestående av et drøyt gram ginseng-rot, en kvart sitron og litt honning - og nå virker placebo-påstanden like absurd som om at kokain er placebo )
Vis hele sitatet...
Det du egentlig viser med dette her, er at du ikke har skjønt opplegget med placebo i det hele tatt!
Det blir som mennesker er blitt drita fulle av alkoholfritt øl/vin. Helt til dem får slengt i fleisen, at det var alkoholfritt.
Og du har den motsatte effekten, når du serverer noen alkohol, og dem tror det er alkoholfritt. Dem blir seige å drikke under bordet!