View Single Post
HerAnt's Avatar
Trådstarter
100
Sitat av redkite Vis innlegg
Jeg har nylig bygget meg en 3D-printer. Bygget meg en Prusa Mendel i2.
Er en helt fantastisk hobby. Holder nå på med å bygge en til. Vurderer sterkt en cnc, så vist du bestemmer deg for å bygge en så post gjerne en arbeidslogg med bilder osv når du setter igang
Vis hele sitatet...
Ah konge! Har du en blogg/post der du har lagt ut bilder/arbeidslogg?

Sitat av LTd Vis innlegg
Hvor mye kan man forvente seg i vedlikeholdskostnader av en cnc-fres? Er det forresten metallfreser som diskuteres her?
Vis hele sitatet...
Hmm, det eneste jeg ser for meg du må kjøpe en gang i blant er kansje borr.. Den jeg har lyst å bygge skal kunne kutte tykkplast(vett ikke hva dei platene heter),aluminium og tre. Men det går helt sikkert ann å lage noe som kan frese stål da tror jeg at du må ha noe kraftigere z,x,y, motorer slik at du komme opp i en go fart ellers veldig gode borrer(evt.skjereolje til harde metaller).

Sitat av GreenRay Vis innlegg
Sitter ved skrivebordet med tusenvis av diy ideer i hodet atm, inkludert en 3Dprinter (og robot, og led cube, og cnc, og relee styring av lys, og auto vanning av planter... osv :P )

Hvis jeg skal bygge en 3d printer, hvor stort bør budsjettet mitt ligge på? Ser for meg noe ala prusa og slektningene
Vis hele sitatet...
Det er gøy da å ha noe å tenka på Angående printeren variere det veldig hvor du handler deler, prisen selvsagt bestemmer kvaliteten på delene..Hvis du for.eks bygge en cnc router først så kan du lage deler til en 3d printer.
Men du kan helt klart få en printer til 4k eneste du må gjøre er å sette den sammen.