View Single Post
Altså, la meg først si at du har min støtte. Jeg synes politiert har gått langt over streken (moralsk sett, ikke juridisk dessverre) og behandlingen du har blitt utsatt for er ikke ok. At de er noen overvåkningskåte jævler er én ting, at de er så inkompetente at de ikke engang greier å dille med en telefon uten å endre en masse påd en, det er sbare trist. Men jeg har et spørsmål til deg TS. Du skriver dette:
Sitat av Carmex Vis innlegg
De hadde en beslaglagt tlf der de fant en snap av meg med en bong.
Vis hele sitatet...
Hvorfor fant de en snap av deg med en bong? Hvorfor eksisterte det bildet overhode?
* Du vet at purken holder et øye med deg fordi du er kjenning og at de er særskilt ute etter deg (i alle fall har du skrevet det før)
* Du vet at terskelen for å komme på razzia er latterlig lav.
* Du vet at telefonen kan overvåkes, avlyttes og beslaglegges mer eller mindre uten grunn.
* Du vet at telefonen ikke er sikker på noen som helst måte. Den siste tidens avløringer har ikke gjort saken bedre.
* Du vet bevis kan bli funnet og at de vil bli brukt mot deg.

At noen i det hele tatt tør å bruke en proprietær plattform for kommunikasjon av sensitive opplysninger er for meg komplett uforståelig. Men så bruker du telefonen til å dokumentere egne forbrytelser?!
Altså, jeg mener faktisk ikke å fremstille deg som en idiot her. Tvert i mot, basert på de fleste postene dine virker du veldig oppegående. Og du er heller ikke alene om å gjøre slike ting; det går jo knapt en dag uten at avisene har en eller annen trist historie om ei ungjente som blir mobba ut av bygda fordi nakenbildene hennes "kom på avveie". Informasjon som mer enn en person har kjennskap til er pr. definisjon på avveie! Det er forøvrig gammelt nytt:
Vet én det vet ingen det, vet to det vet alle det.
--gammelt munnhell
Vis hele sitatet...
Det jeg ønsker å forstå er hvorfor ellers fornuftige folk med vitende vilje handler imot all sunn fornuft og gjør tussete ting når de ikke engang har noe å tjene på det. Hvorfor ville du - av alle mennesker! - inkriminere deg på denne måten og sende et bilde av deg selv med bongen i hånda til en annen?

Så igjen - jeg beklager virkelig om jeg fornærmer deg her, men jeg spør faktisk av pur nysgjerrighet.