View Single Post
Trådstarter
14
Sitat av Warz Vis innlegg
Haha.. nei. Ærlig talt du... vi vet begge hva som skjedde i den filmen, og sånne ting er det ingen som gjør i krig. Enkelte mentalt tilbakestående utskudd vil det alltid være, men dette tilhører sjeldenhetene. Et normalt oppegående mennesker blir ikke forandret av krig på en måte som gjør at de begynner å gjøre slike ting.

Her høres du ut som en som blander fantasi og virkelighet.

Nei skulle gjerne sett noen kilder på dette her. Jeg tror nok du egentlig bare har latt deg lure av film som ser ekte ut.

Dette er jo en motsigelse.
Vis hele sitatet...

Film er Film og virkelighet er virkelighet. Jeg tar ikke alle under en kam. Det jeg skal frem til er at en film som a serbian film viser til aspekter som skjer i virkeligheten. Si meg, mener du at mennesker ikke vil bli påvirka av en rå krig? selvfølgelig blir man det uten tvil. Jeg påstår ikke at fler tallet blir påvirka, men en del blir det.. de handlinger som skildres i A serbian film, er handlinger som utføres av krigs skadde mennesker, når du opplever vold og overgrep dag etter dag så gjør d noe med deg. Det du ser på tv, er medias visning av en krig, det soldatene opplever er noe helt annet, di færeste av oss vil fortelle hva slags grusomheter som skjer der. Du ser 10 åringer som blir skutt til ingen ting for de du tilhører et annet folkeslag, du ser menn som voldtar unge jenter å dreper de etter på som ingen ting. VI kom over en liten bak går en gang, hvor 5 tungt bevæpna menn hadde tatt 10 unger til fanger, gjett hva de ble brukt til.. fy faen.. Dette sporer litt ut hva som egentlig var evne her.. men krig fører ikke te noe godt for noen.

jeg har ingen dokumentasjon på filmen, men den så jævelig ekte ut. Men jeg kan jo selvfølgelig ha gått på en smell, det får jeg ikke vite til jeg eventuelt finner filmen et sted.. Om jeg finner den så ska du få den.

Sitat av Tawon Vis innlegg
En seriemorder kommer i mange former. Du har organiserte og uorganiserte, folk drevet av psykisk delirium, religion, politikk, seksuelt motivert, ren aggressjon med et forstyrret virkelighetsbilde, underliggende personlig mening i ofrene, ofte et resultat av hendelser fra oppveksten. Typiske tegn fra barndommen som er å finne hos seriemordere er nettopp dyremishandling som du nevner, samt ildpåsetning og sengevæting. Angående motiv for drap, så siterer jeg Richard Ramirez, the Night Stalker:

Killing is killing, whether done for duty, profit or fun.

Merk at dette er ordene til en som terroriserte USAs vestkyst på midten av 80-tallet.
Vis hele sitatet...


Ikke noe ufornuftig i det som sies der, enig i det.. Men som ikke nevnes er bidrar volds filmer til at man blir morder/serie morder? Selvfølgelig lider man av en av de lidelsene der så sliter man litt. Er jo noen som blir opphissa i å se en volds film, å det kan jo i verste fall ut spille seg te noe mer.
Ta senario: Et vanlig menneske på gata får i oppdrag å skyte personen forhand seg, hvordan vil det menneske reagere i etter tid? (da en person som ikke har noen lidelser orl) En som dreper vil vell kjenne en slags tilfredshet med det, mens en annen ville ha blitt helt fra seg. Jeg har vært i krig, ingen hyggelig opplevelse det. Man vett at etter virkninger kommer før el siden, beste man kan gjøre er å fôrbredde seg på det. sånn er livet for oss alle, vi bør fôrbredde oss på det som kommer. men jeg kan ta feil....