View Single Post
Sitat av hideout Vis innlegg
Litt confused på akkurat hva du sikter til. Ingen bruker vel TOR uten en VPN i tilleg om man vil være trygg. Hostinga av serveren har vel lite med TOR og gjøre i utgangspunktet da den bare vil være så trygg som spora du etterlater deg og landet du oppretter den i(?) - Kanskje jeg missforstår, men ingen jeg kjenner som stoler på kryptering stoler på å kun skjule seg bak TOR uansett hvor sikkert noen mener det er. Så å spore opp eksakte personer selv om de vil klare å spore opp en side(selv om jeg fortsatt tviler på de fant lokasjonen til silk roads på noen måneder) har da fint lite å si da ingen oppegående personer oppretter slike servere i eget navn eller etterlater spor som feller de, slik som en av brukerne bak FDR har gjort her..
Vis hele sitatet...
Det jeg vil fram til er påstanden din om at det var hardt arbeid å avsløre silk road serveren, leser du rapporten så tyder alt på det motsatte.

Bruk av Tor har ingenting med saken å gjøre, vi snakker hidden services. Men som en liten avsporing kan jeg bare si med en gang at det store flertallet bruker nok Tor uten å først sende trafikken gjennom en VPN og dette ansees som trygt av utviklerene bak Tor, faktisk har de ved flere tilfeller advart mot bruk av VPN pga traffic analysis.

Videre er det ingenting som tyder på at eieren av silk road har leid server i eget navn, det som trolig har skjedd er at FBI har fått tilgang til serveren (kanskje ved hjelp av metoden beskrevet i rapporten jeg linket til) som DPR har koblet til med VPN, denne VPN ipen har de så fått en rettslig kjennelse på og VPN-levrandøren har gjort en dårlig jobb og logger siste innloggede IP, denne får de utlevert og dermed har de den ekte IPen.