View Single Post
Sitat av Oppskrytt Vis innlegg
haha afrika var litt vilt sagt ikke akkurat første målet mitt. Og om det ble afrika hadde det nok ikke vært så mye lenger enn å ta båten fra tarifa i spania til marokko for å se litt. Har ingen planer om å hive meg i bilen og bare kjøre fra marocco og nedover
Vis hele sitatet...

Det er forståelig, men ikke se bort i fra at det ender opp lengre unna enn du først trodde! Jeg har både venner og familie som har endt opp i Amsterdam, og har vel dratt ditt 10-11 ganger for å besøke broren min de siste årene. Alle jeg kjenner der sier det er veldig bra, og de eneste de kanskje knuffer litt skuldre med er andre utlendinger. Jeg skjønner hva de mener, lokalbefolkningen er dønn avhengige av den enorme turismen, så de er alltid strålende glade når de skjønner du ikke er derfra. De er veldig dyktige i engelsk.

Jobb ser ut som å være greit nok, uten noe spesiell utdannelse blir det samme type jobber som her, så lenge det er ikke er noe problem å kun snakke engelsk. Det finnes jobber som oversetter, telefonsupport, turistcaféer/utesteder, smartshops/cofféeshop, osv.

Det kan være litt catch 22, for man må vanligvis ha en nederlandsk bankkonto for å få jobb, og man må ha folkeregistrert adresse for å få bankkonto, og man trenger en slump penger for depositum. Men det er tusenvis av andre som har klart det før deg, så det går sikkert fint.