View Single Post
Heisann, jeg er en gutt/mann på 22 år som har slitt litt i Norge i det siste. Psykisk mest og litt problemer med andre ting. Klarer ikke motivere meg for å komme videre i livet eller gjøre noe med det. Så nå tenker jeg å pakke bilen med det jeg har og kjøre sørover i europa og prøve og finne meg selv og kanskje lære litt på veien. Dette høres kanskje litt drastisk ut men ikke så veldig drastisk når jeg tenker på andre utveier. Planen min så langt er å komme meg til Nederland. Ser for meg at det er en ok start, vil helst mot spania kanskje Afrika. Får se hvor lenge dassen av en bil holder ut. Men med tanke på Spania sine problemer med jobb tenkte jeg kanskje at nederland var et av de landene i europa som var lettest og få strøjobber i. Jeg har ingen formell utdanning. Har en god attest og jobbet lenge innenfor butikk. Jeg snakker ikke nederlansk men veldig godt engelsk. Har noen erfaring med dette ? eller er jeg 30 år for sent ute. Hvordan er jobbmarkedet i nederland noen som har tips på hvor jeg burde starte. Må også nevnes at jeg ikke har evig med penger og kommer nok ikke til og overleve altfor lenge på oppsparte midler.