View Single Post
Sitat av Markula Vis innlegg
Nei, tror det er litt lite.
Du må finne ut hva batteriet kan levere.

eks 110V 5Ah, 5c

110*5*5= 2750W.

Men hvis du snakker 5000W på motor og 110V

5000/110 = 45A

Men det er batteriet du må beskytte. Så det er den som avgjør hvor sikring du skal ha.
Vis hele sitatet...
Nei det blir feil, det er hva controlleren/motoren trekker av strøm du skal beregne str på sikringen utifra, om batteriet så er på 1 million ah så trenger du ikke større sikring av drn grunn, isåfall må kan du regne med at den maks suger ca 1500w i oppstart

Men har aldri vært borte i at det er noe behov for sikring mellom de to uansett. blir det kortslutning et eller annet sted så ryker controlleren lenge før batteriet (kontakten mellom batt og controller blir brutt et sted inne i controller) de litiumpakkene som utsi har bestilt er utrolig hardføre, blir det kortsluting så brenner den av kabelen før selve batteriet tar kvelden

Sitat av utsi Vis innlegg
Blir spennende å se, venter pakken på døra om ikke lenge.

Er klar over regelverket. Har primært tenkt å bruke sykkelen til og fra jobb for å unngå svette kollektivtilbud eller bilkø. Vil fortrinnsvis benytte meg av indre veier og styre unna hovedveier der faren for nærvær av UP er høy. Ellers tenker jeg på å installere speil på sykkelen. Dilemmaet blir da at jeg kan tiltrekke meg uønsket oppmerksomhet ved å gjøre det og. Løsningen er helt klart å anlegge øyne i nakken.

Noen gode forslag på hvor man kan få tak i 250W-klistremerker som ikke ser jalla ut?
Vis hele sitatet...
tja er vel bare å ta varmluftpistol å løsne et klistremerke fra en eller annen el-enhet/motor å scanne den å føye inn 250w i photoshop det
Sist endret av skukketrure; 18. september 2013 kl. 17:39.