View Single Post
Prøvde for første gang i går Amanita Muscaria som jeg plukket tidligere denne uken og bestemte meg for å lage "sun tea"

- 6 gram tørket amanita muscaria sopp (to små sopper som enda hadde rund hatt ble akkurat 6g tørket)
- Saften fra 1 sitron
- 3dl varmt vann
- 1 tesje honning
- Litt kanel

Tok det varmte vannet og hadde ingrediensene over slik som jeg pleier med vanlig te. Smaken var absolutt ikke ille slik som jeg på forhånd fryktet det skulle bli. Tørket så lukter A.Muscaria ikke akkurat godt. Tørket fisk er ikke langt unna sannheten.

Ca 50 minutter etter jeg hadde drukket teen ble jeg litt kvalm så jeg bestemte meg for å legge meg ned og se på noen kjedelige tv-show. Etter hvert gikk det til det punktet at jeg måtte jeg spy litt, men etter det følte jeg meg øyeblikkelig ganske fantastisk!

Men siden det var litt sent på kvelden og jeg var litt døsig fra før så tok det ikke lang tid før jeg sovnet. Så hele turen tilbringte jeg i grunn i drømmeland. Våknet opp ett par gange under turen og følte meg ganske euforisk og litt sedatert med hint av litt drunken feeling, og så i speilet at jeg hadde klinkis pupiller, var ganske behagelig å slappe av så tok ikke lang tid før jeg sovnet igjen. Men jeg har aldri hatt noen så fete og intense drømmer tror jeg. Er sikker på om jeg hadde vært våken så hadde jeg gått inn i meg selv og tatt opp alle vanskelige ting som man ellers unngår og tenke på. Virker som A.Muscaria har veldig sterk anti-depressiv og terapeutisk effekt. Blir nok å gjøre dette igjen, men da skal jeg først spørre soppen om jeg for lov å plukke den og så skal jeg tørke den saktere uten varme i ca en uke.