View Single Post
Hei Nikita!

Jeg føler med deg. Det er kjedelig å ikke ha høyt over gjennomsnittlig inntekt, for så å se store deler av inntektene gå til skatter og avgifter.

Høyrepartiene er dog typisk ikke dannet for å gi folk flest bedre råd, men skatteletter til de som typisk tjener nok til å måtte ha rundt 50 % skatt (et grovt eksempel). Det er paradoksalt i Norge, at et såpass høyreorientert parti som Fremskrittspartiet har gjort kunststykket å få hvermansen, håndtverkeren i Østfold og "folk flest" til å tro at høyrevridd politikk er for at de skal ha bedre råd. Det er interessant!

Videre ønsker jeg å be deg, og andre som skriker høyt etter endringer, om å huske at problemer som inntreffer i løpet av en åtteårs periode ikke nødvendigvis hadde vært unngått dersom en annen regjering hadde sittet. Noen problemer er vanskelige, eller tar lang tid å løse uavhengig av om det største partiet har en aversjon mot individuell frihet. Slik fungerer byråkrati, og ikke minst demokrati. For politiske systemer med slagkraft, se hen mot diktatur (som heller ikke må være forferdelig).

Jeg avslutter litt off-topic; Jeg gleder meg veldig til å se om personene i kommentarfeltene til de store nettavisene fortsatt vil kritisere regjeringen, nå som de til slutt har fått viljen sin. For alt blir nok dessverre ikke som lovet.