View Single Post
Sitat av Mith Vis innlegg
Nei, du kan flytte til en plass uten statlig volds-monopol hvis du klarer å finne det. At de fleste plasser på jorda er okkupert av folk som ikke er enig med deg er ditt problem. Som alle andre radikale får du prøve å sloss for rettighetene du mener du har og ikke tro at noen gir fra seg sine uten kamp.
Vis hele sitatet...
Så du ville svart de svarte rettighetsforkjemperne med det samme? "Flytt til et land hvor dere ikke blir diskriminert, eller hold kjeft"? Like urimelig, og igjen et falskt dikotomi all den tid det finnes alternativer. Det er ingen gudegitt rett å tvinge naboen til å finansiere beskyttelse av egen eiendom, eget liv eller egen helse. Hvorfor skal jeg betale for sikkerheten til Rimi-Hagen, eller han for min? (Nå er nå hans mer utsatt enn min... )

Sitat av Mith Vis innlegg
Privat eiendomsrett er ikke absolutt, men negativt avgrenset og derfor må du betale skatt.
Vis hele sitatet...
Der er jeg uenig. Jeg mener den er absolutt. Jeg mener alle har rett til å eie eiendom, men også plikt til å beskytte den - om de selv ønsker, selvfølgelig. Samme med liv og helse.