View Single Post
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Jeg bare lurer, hvor er det du har funnet ut at personene var ruset?
Jeg finner nemlig ikke noe som helst om det i artikkelen du linker til, eller på VG generellt for den saks skyld.
Edit: Så at det sto i Dagbladet artikkelen.
Såvidt jeg ser, så står det at blitzerne ble angrepet i døra, og at de forsvarte seg etter det. Og når folk roper Sieg heil, så er det å be om bråk, uansett hvor mye du vil legge dette over på ytringsfrihet. Man kan nesten ikke forvente annet, det er nesten det samme som om du skulle gått bort til en svart person og sagt at han vær en "jævla neger" for å statere et drøyt eksempel. Det provoserer, og da går man inn for å lage bråk. Og iogmed at de angrep først, så lurer jeg på hvordan du kan dra frem at de yppet til bråk, og legge dette over på ytringsfrihet, uten å påpeke at de stakk ned 16 åringen først?

Og hva har din mening om ulovlige rusmidler noe som helst med denne saken å gjøre?
Vis hele sitatet...
kilde

Det ble raskt spekulert i om de to personene tilhørte et høyreekstremt miljø, men politiet avviser dette. Mennene skal ha vært ruset, får Dagbladet opplyst.
Vis hele sitatet...
Hvordan jeg kan legge dette over på ytringsfrihet?
Ytringsfrihet er et ord som har stor betydning idag, og selv om jeg ikke støtter det disse to menneskene sa, betyr ikke at blitzerne ikke har sagt seg enig i dette.
Ytringsfrihet betyr at du skal fremme din sak, så lenge det ikke er voldelig mot andre. Ytringsfrihet betyr at Breivik skal få tale sin sak, så lenge han holder det ifra trusler og vold.

Dette har tydeligvis ikke disse forstått at de er for. Og jeg må påpeke igjen at jeg ikke tar disse to røverne i forsvar, jeg bare sier at alle ekstremister er dårlige, samme hvilken side de står på.

Blitzere er for at alle skal ha sin ytringsfrihet, så lenge den støtter deres ideologi.

Her har du et eksempel på at de ikke er så lovlydige og aksepterende som de vil være, håper du beviser meg feil, selv om jeg tviler.

Sitat av Juliaan Vis innlegg
Og hva har din mening om ulovlige rusmidler noe som helst med denne saken å gjøre?
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke min mening, det er vel Norges mening, siden det er ulovlige rusmidler. Ikke jeg som har gjort det ulovlig, Norge som har gjort det ulovlig.

Og ja, jeg vet jeg kommer til å få mye hat for den på forumet her.

Sitat av Juliaan Vis innlegg
Man kan nesten ikke forvente annet, det er nesten det samme som om du skulle gått bort til en svart person og sagt at han vær en "jævla neger" for å statere et drøyt eksempel. Det provoserer, og da går man inn for å lage bråk. Og iogmed at de angrep først, så lurer jeg på hvordan du kan dra frem at de yppet til bråk, og legge dette over på ytringsfrihet, uten å påpeke at de stakk ned 16 åringen først?
Vis hele sitatet...
Nei, det kan ikke sammenlignes. Blitzere har tro på en politikk, en politikk må tåle kritikk. En skal ikke få kritikk for å være mørkhudet.
At de angrep først har jeg aldri nektet på, at de fikk som fortjent har jeg aldri nektet på.