View Single Post
Arbeiderpartiets ungdomsparti AUF har nylig publisert et slags spill/en digital presentasjon om hva de mener vil skje med Norge hvis høyre kommer til makten. Det handler vel egentlig bare om negative ting.

Prøv spillet/presentasjonen her: www.hoyrelandet.no

Det er ingen hemmelighet at jeg holder med Høyresiden, men av generelle grunner også synes jeg dette er en lattering måte å gå frem i en valgkamp.

For meg blir dette en litt for "skitten" valgkamp. De ønsker her kun å overbevise folk om at Norge kommer til å gå i dass hvis Høyre kommer til makten. Jeg synes det blir litt for usaklig. Mye er satt veldig på spissen i dette spillet som f.eks. dette som handler om landbruket:

"I Høyrelandet er landbruket nesten forsvunnet. Bøndene tjener lite, og mange gårder er lagt ned. Det har ført til at folk har flytta fra distriktene og inn til byene. Kulturlandskapet gror igjen, og det er mindre norsk mat i butikkene."

Personlig synes jeg dette rett og slett er skitten propaganda. Jeg synes AP, spesielt AUF er alt for opptatte med å fortelle mer om høyresiden enn sin egen politikk. Jeg prøvde å få tak i en brosjyre som ble delt ut på vidregående skoler i vår som inneholdt mye av det samme. Brosjyren handlet kun om hva som kommer til å skje hvis Høyre kommer i regjeringen. Jeg fant dessverre ikke denne på nettet.

Jeg ønsker å høre deres meninger om slike ting i en valgkamp, for meg er det litt over streken. Vennligst hold dere til temaet som handler om dette "spillet" og propagandavalgkamp.
Sist endret av TaterKjell; 6. september 2013 kl. 16:35.