View Single Post
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Ok. Så la meg bare få dette på det rene:

.. så grunnen til alt dramaet om at jeg har anklaget deg for menneskehat er basert på denne posten du nettopp siterte fra:

Du er altså grovt fornærmet over at jeg impliserte at du hater Taliban? Jeg skal ikke dele hva jeg mener om dette.
Vis hele sitatet...
Ser du på konteksten, hvor Taliban fra min side kun er nevnt som ett av mange eksempler, er det langt fra urimelig å tolke kommentaren din mye mer generelt enn som så – spesielt i lys av den store mengden omkringliggende hatbeskyldninger. Hvis vi går tilbake til opprinnelsen av dette, kan vi se min kommentar: “Baaaamse ønsker intet mindre enn et holocaust mot homofile, og jeg blir beskyldt for å besitte og piske opp hat fordi jeg mener ideologien han baserer dette groteske barbariet på er problematisk, og fordi jeg påpeker med primærkilder at den motiverer fundamentalistene til terror.” Her var det blant annet de følgende sitatene jeg hadde i bakhodet:

Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Det er dog fortsatt ingen grunn til å oppfordre til blindt hat …
Vis hele sitatet...
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Med deg på veien klarer du nå å piske opp enda mer Islam-hat..
Vis hele sitatet...
Som faller pent inn i mønsteret:
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
... eller er du bare enda en religion/Islam-hater med et brennende ønske om å sette på plass alle som ikke hater like intenst som du?
Vis hele sitatet...
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Blindt hat kommer man ingen vei med.
Vis hele sitatet...
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Merkelig hvordan noen kan være genuint uenige av en religionshater analyse av en religion.
Vis hele sitatet...
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Som andre ekstremister; du argumenterer for et ensidig perspektiv …
Vis hele sitatet...
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
… jeg anser faktisk deg som en ekstremist etterhvert.
Vis hele sitatet...
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
... og jeg mener fortsatt at det bunner ut i religionshatet ditt.
Vis hele sitatet...
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Tja, jeg har nå argumentert for og mener fortsatt for at du argumenterer utifra et ganske dypt religions-hat.
Vis hele sitatet...
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Hater du [Baaaamse]?
Vis hele sitatet...
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
… helheten av det du kommer kan kalles hatsk …
Vis hele sitatet...
Du har hele tiden, i mangel på motargumenter, forsøkt å fremstille det som at mine argumenterer har et utspring i et blindt hat i stedet for å være sindige betraktninger, noe som åpenbart skal insinuere at argumentene mine er “uhyrlige”, irrasjonelle og moralsk problematiske. Dette er opplagt tøys og både en non-sequitur og en “red herring”. Som sagt tar jeg meg ikke personlig nær av slik vås, og jeg føler meg helt sikker på at disse gjennomskuelige påstandene ikke gjør annet enn å stille deg selv i et dårlig lys. Men det forsøpler diskusjonen. Det vil gagne alle, kanskje mest av alt deg selv og din sak, om du avstår fra slik tull fremover og holder diskusjonen på et saklig nivå.

Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Denne delen av diskusjonen er det du som har trukket fram.
Vis hele sitatet...
Du misforstår. Det var ikke den delen av diskusjonen jeg mente var en digresjon – det var den temporale kontinuiteten og store geografiske utbredelsen (med jøders tilstedeværelse som premiss) av antisemittisme jeg mente var en digresjon. Mye fordi det lot seg skifte med rasisme og gjøre argumentet gyldig uavhengig av dette.

Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Jeg har sagt jeg kan ta meg tid til å skrive en post som forklarer dette skikkelig for deg, og jeg har spurt om du vil at jeg skal prioritere dette framfor hovedtråden. Det er et helt ærlig spørsmål, for på tross av at du kaller det uinteressant og irrelevant er dette tydeligvis viktig for deg. For andre gang: Vil du at jeg skal ta meg tid til dette framfor hovedtråden i tråden?
Vis hele sitatet...
Jeg trodde jeg var tydelig i forrige innlegg, men la meg prøve igjen. En post som forklarer hvorfor du, gjennom helheten av mine argumenter relatert til religion, har et inntrykk av at jeg “hater religion” er helt uinteressant og betydningsløst, og fra mitt ståsted bare tull å bruke tid på. Hvis det er dette du ønsker å moderere påstanden din til, så er det helt i orden; da er poenget mitt allerede fastslått. Hvis du derimot står for påstanden din om at jeg har skrevet “uhyrlige antikristendomsposter”, så ønsker jeg at du siterer de konkrete uhyrlighetene så vi kan ta de i nærmere øyensyn. Finnes ingen slike sitater, er det åpenbart at “antikristendomspostene” ikke var spesielt uhyrlige likevel.

For øvrig deler jeg ditt ønske om å få diskusjonen tilbake på sitt opprinnelige spor.
Sist endret av Provo; 26. august 2013 kl. 22:30.