View Single Post
Ok. Så la meg bare få dette på det rene:
Sitat av Provo Vis innlegg
[..] Jeg kun påpeker vanviddet i å helt ut av løse luften anklage meg for menneskehat for å ha problematisert en ideologi mens du samtidig har null problem med å la virkelig menneskehat (grunnet i ideologien jeg problematiserer) i samme tråd skli som "interessante påstander". Det er din moralske forvirring og urimeligheten i å anklage meg for menneskehat som er poenget mitt.
Vis hele sitatet...
.. så grunnen til alt dramaet om at jeg har anklaget deg for menneskehat er basert på denne posten du nettopp siterte fra:
... ja. Taliban har vi godt grunnlag for å si at var noe av det jævligste som har vært på jorda. Jeg har aldri noensinne sagt et negativt ord om invasjonen av Afghanistan.

At du hater disse menneskene såpass intenst, er derimot komplett likegyldig til i hvilken grad man skal se på sosio-økonomiske eller rene religiøse grunner som forklaringsmodeller på hvorfor de handler som det gjør.
Vis hele sitatet...
Du er altså grovt fornærmet over at jeg impliserte at du hater Taliban? Jeg skal ikke dele hva jeg mener om dette.





Sitat av Provo Vis innlegg
Men dette er virkelig en digresjon og rimelig uvesentlig, og jeg tror eksempelet kom godt nok frem når jeg skiftet det med rasisme.
Vis hele sitatet...
Denne delen av diskusjonen er det du som har trukket fram. Jeg har enda ikke forstått hva som er galt med synet mitt på Bamse og hva det har med deg å gjøre, men vi kan ytterst gjerne la dette ligge. Jeg skjønner fortsatt genuint ikke hva problemet var eller hva du forsøkte å ta meg på.



Du skrev: "Jeg har sett anti-kristendomspostene dine ja, og syntes de var rimelig uhyrlige ja." Det jeg ber om er sitater av disse uhyrlige anti-kristendomspostene. Det burde være en enkel sak, dersom dette har rotfeste i virkeligheten. Det er fullstendig uinteressant for min del, og irrelevant for det jeg utfordrer deg på (og det aller meste annet), om du mener totaliteten av det jeg har skrevet gjennom tidene tilsier at jeg hater religion. Du sier jeg har skrevet uhyrlige anti-kristendomsposter, og da må du klare å følge opp med å sitere disse uhyrlighetene. Eventuelt kan du innrømme at du prater tull.
Vis hele sitatet...
Jeg har sagt jeg kan ta meg tid til å skrive en post som forklarer dette skikkelig for deg, og jeg har spurt om du vil at jeg skal prioritere dette framfor hovedtråden. Det er et helt ærlig spørsmål, for på tross av at du kaller det uinteressant og irrelevant er dette tydeligvis viktig for deg. For andre gang: Vil du at jeg skal ta meg tid til dette framfor hovedtråden i tråden?

Det jeg kan skrive uten å gjøre noe videre research er følgende: Ja, jeg synes det skinner igjennom et religionshat i helheten av postene dine som er rimelig uhyrlig. Kristendomspostene dine er endel av dette. Helheten skremmer egentlig vannet av meg.

Når du nå nettopp skrev at det er irrelevant hvorvidt du er religionshater eller ikke så lenge man argumenter rasjonelt er dette derimot et fryktelig godt poeng. I den grad jeg har bidratt til denne side-diskusjonen unnskylder jeg for det, selv om jeg står for utsagnene. Derfor mener jeg også at vi burde la dette ligge, og hele fokusere på hovedtråden. Som sagt noen ganger nå, det er opp til deg.
Sist endret av DumDiDum; 26. august 2013 kl. 00:05.