View Single Post
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Uhm? Vidt forskjellige tidsepoker og samfunn, kontra mesteparten av verden akkurat nå? Stråmannstøys.
Vis hele sitatet...
Argumentet er temporalt avhengig fordi..?

Dessuten er det ikke vidt forskjellige tidsepoker og samfunn: Antisemittismen har vært utbredt kontinuerlig i Europa gjennom århundrer. Hovedpådriver har vært den katolske kirken, og nazismen tok bare over stafettpinnen og gjorde den mer eksplisitt og radikal enn den hadde vært på en stund. Paven selv hadde fint lite å utsette på Hitlers raseideologiske jødehat; jeg har tidligere postet et brev fra paven til Hitler i en diskusjon om kristendom – kanskje du finner det når du leter etter uhyrlige utsagn.

Men la oss kalle det rasisme i stedet da – antisemittisme er tross alt bare en spesiell variant av rasisme. Så rasisme har ingenting med nazisme å gjøre, og det er derfor urimelig å klandre og kritisere nazismen for å være rasistisk, fordi rasisme alltid har eksistert og eksisterer i store deler av verden. Det ble ikke særlig mer overbevisende nå..

Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Jeg skjønner helt ærlig og genuint ikke hvor kravet ditt om at jeg også må skrive slemme ting om Bamse kommer fra.
Vis hele sitatet...
Jeg blåser i om du skriver "slemme ting om Bamse". (Er det taktisk smart av deg i denne situasjonen å kalle skarpe motsvar til påkallelser av massedrap av homofile for "slemme ting om Bamse"?) Jeg kun påpeker vanviddet i å helt ut av løse luften anklage meg for menneskehat for å ha problematisert en ideologi mens du samtidig har null problem med å la virkelig menneskehat (grunnet i ideologien jeg problematiserer) i samme tråd skli som "interessante påstander". Det er din moralske forvirring og urimeligheten i å anklage meg for menneskehat som er poenget mitt. Og det skjønner nok du også. Nå som det er såpass tydelig at det er umulig å misforstå annet enn med vilje har jeg sagt alt jeg har behov for å si om akkurat den saken.

Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Jeg har sagt at jeg kan lage en post om det hvis du sender meg en pm og ber om det. Kanskje du kunne gjort det første gangen isteden?
Vis hele sitatet...
Jeg ba deg om det før du tilbydde deg å motta en PM. Jeg ba om konkrete sitater av det du mener er "uhyrlige" påstander, og ikke en "skikkelig post på hvorfor helheten av det jeg kommer med kan kalles hatsk". På den måten kan vi sammenlikne disse konkrete "uhyrlige" sitatene med tilsvarende sitater i politiske diskusjoner, utdrag fra Bibelen, Koranen og Hadith, samt moderne fatwaer, samt Baaaamses utsagn om homofile og kanskje dine om sigøynere. Hvis jeg har uttalt meg så "uhyrlig" om kristendommen, så burde vel det være svært enkelt.

Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Jeg kan selvfølgelig poste svaret her …
Vis hele sitatet...
Fint.