View Single Post
Har nylig startet med å planlegge forskjellige ting i livet. Med det mener jeg at jeg skriver ned aktiviteter, får oversikt og jobber med planlegging. Har merket at jeg blir mer produktiv og får gjort mer enn det jeg gjorde før, da alt gikk på "automatikken". Man husker flere småting også.

Det jeg planlegger etter er prioriteringer. Altså man skriver ned prioriteringene i livet, alt fra søvn, matlagning til klesvask og alt mulig annet. Så fordeler man disse utfra tiden man har tilgjengelig.

Det er helt klart at det er nesten umulig å få fullført alle sine aktiviteter, men etterhvert som man blir mer rutinert kan en faktisk bli svært effektiv og oppleve mye mer. Det er viktig å holde oversikt og flytte aktiviteter om det skjer uventede ting ...

Er det noen som driver med dette?

Eksempelvis kan jeg prioritere slik:

1) Søvn
2) Jobb
3) Familie
4) Matlagning og forberedende
5) Fysisk trening
6) Huslig aktivitet
7) Venner
8) Rekreasjon (hvile, tv, pc, spill, sitte og lese i sola f.eks.)
9) Planlegging og utvikling

Også videre. Deretter fordeler man dette utover tiden man har i for eksempel èn uke.

Det man får ut av dette er at man har en plan å forholde seg til. Man lar ikke ting bare ligge i hodet som en ting man "burde gjort", men det blir som en arbeidsoppgave å forholde seg til, og du er arbeidsgiveren.

Er dette de fleste gjør i hodet, er det bare jeg som er gal? ^^
Sist endret av Taurean; 25. august 2013 kl. 20:03.