View Single Post
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Dette innlegget tar det under 3 minutter å lese.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Synes jeg har noe jeg bare må vise deg, ifra seineste Morgenbladet. Det er som følgende: " Dawkins er fundamentalist "
Vis hele sitatet...
Om «poenget» ditt med dette er å peke ut Dawkins som fundamentalist, har du hvertfall én som oppgitt sukker.

Fundamentalisme er i seg selv hverken positivt eller negativt. (Jadajada, det finnes forskjellige definisjoner man kan bruke).

I hvert tilfelle kommer det helt an på fundamentene fundamentalisten bruker.

Gode fundamenter? =)
Dårlige fundamenter? =(

Igjen trekker jeg fram jainisme som eksempel:
Sitat av Laity Practices for adherence of Ahiṃsā
Jainism is perhaps the only religion in the world that requires all its adherents to follow a strict vegetarian diet. Vegetarian food that also involves more harm to the living beings such as roots, bulbs, multi seeded vegetables etc. are avoided by strict Jains. The importance of Ahiṃsā manifests in many other ways in the daily life of Jains. For a layperson it means participating in business that results in least amount of violence to living beings. No furs, plumes or silk are worn. Use of leather is kept to a minimum and must in any event be from naturally dead animals. Food is usually eaten during the day unless unavoidable, since there is too much danger of injuring insects in cooking at night. The Jain will not use an open light nor leave a container of liquid uncovered lest a stray insect be destroyed; even with this precaution, liquids are always strained before use.
Vis hele sitatet...
Fra http://en.wikipedia.org/wiki/Ahimsa_...1.B9.83s.C4.81
..*Edit: beklager trykkleifer dere finner dem.
Vis hele sitatet...
Det gjør vi alltid hos deg.
Jeg skrev i syv ganger lysets hastighet, så det var ikke lett for meg å holde linja skjønner dere.
Vis hele sitatet...
Nei, det gjorde du ikke. Selv om det kanskje kjentes slik.

At du bruker såpass lite tid på å kludre ned det du tenker, vitner for meg om at du ikke har grublet særlig lenge. Og, som nevnt under: Neppe har lest det du svarer på.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
imponerende å kverulere i månedsvis mot en som ikke ser noe annet enn kun sine egne påstander.
Vis hele sitatet...
OK, du kan vitterlig ikke ha lest Provos forrige to poster. Gjør det. Tenk gjennom (noe skriving i hastigheter lavere enn 7c hjelper til med), og så har du kanskje noe vettugt å komme med.
Ikke én eneste gang på dette forumet,(og jeg har vært med aktivt i over to år og lurket enda lengre), - har jeg sett étt eneste snev av noe av noe som ligner respekt og toleranse for andre enn ateister, og ditt korstog/jihad mot all religion/teisme skaper en voldsom polarisering!
Vis hele sitatet...
Det er altså ikke religion som skaper polarisering? Med familier som tror de må utstøte sine medlemmer om de tviler? Med sine dogmer?
dette kjøret ditt religion har seriøst aldri vært sunt..
Vis hele sitatet...
Hva er det som gjør dette usunt? På hvilken måte er det usunt?
Nå i disse dager får du jo også motdebattanter, og evner ikke å svare ærlig på innleggene men snor deg rundt og lager vegger av tekst som.., ..tja hva vet jeg, skal imponere de som ikke kan så mye om dette.
Vis hele sitatet...
Jeg tviler som nevnt allerede på at du har lest det Provo skrev. Men det tar vitterlig ikke så lang tid. Færre enn 2800 ord, og lesehastighet på 250 ord i minuttet, gir godt under et kvarter.

Tvert imot ser det her ut til at det er du som snor deg unna.

Mer skjerping, mindre søppelnerding.