View Single Post
Sitat av MÎmTheKeeper Vis innlegg
Vitenskapen har den ultimate rett, har den ikke? Og det finnes ingen beviser for at Gud ikke finnes. Logisk tankegang fra mennesker er en ganske grunnløs bevisstilling ettersom vi har som oftest feil svar.
Vis hele sitatet...
Jeg foreslår at du leser litt om hva den vitenskaplige metoden innebærer, for det virker for meg som at du ikke helt har forstått hva vitenskap egentlig er. For at noe skal kunne kalles vitenskap må det igjennom en ganske omfattende prosess, det holder ikke med en idé eller tanke, men det er gjerne det som er starten på en hypotese, men veien frem til at noe kan kalles en teori er lang.

Sitat av MÎmTheKeeper Vis innlegg
Hersketeknikker funker på folk som har dårlig selvtillit. Ergo, ikke meg. Du kan jo lese deg opp selv ettersom jeg betviler at din wikipedia kunnskap holder på NTNU... Man kan fortsatt ikke bevise om Gud eksisterer eller ikke. Man kan fortsatt ikke fastslå at The Big Bang hendte. Hvor sikker er du egentlig?
Vis hele sitatet...
Det er masse som peker i retning av at The big bang har funnet sted, det finnes ingenting som tyder på guds eksistens.

Sitat av MÎmTheKeeper Vis innlegg
Hva med evolusjonsteorien?
Vis hele sitatet...
Ja hva med den? Dersom du mener at evolusjonsteorien ikke holder mål foreslår jeg at du kommer med eksempler på hvor, for evolusjonsteorien er av mange grunner en veletablert og anerkjent teori.

Sitat av MÎmTheKeeper Vis innlegg
Bevisbyrden ligger vel på de som skal motbevise?
Vis hele sitatet...
Nei, bevisbyrden ligger hos den/de som kommer med påstanden, at gud finne er en påstand, at gud ikke finne er bare en observasjon.
Sist endret av Veggen; 25. august 2013 kl. 04:14.