View Single Post
lurker
Marr's Avatar
Trådstarter
Sitat av hideout Vis innlegg
Har du noengang blitt stoppa imot din vilje og holdt igjen samt ransake grunna røde øyner? Jeg har vært med på at politiet stopper personer de tror er rusa og holder et kart som viser forskjellige bilder av pupiller under effekten av forskjellige rusmidler for å sammenligne - aldri ført til noe som jeg har sett dog. Men det reiser jo spørsmålet. Om du er så høy/stein at du har knallrøde øyner, hvorfor oppsøke politiet på gata/oppsøke øyekontakt. Tror ikke det skal være noe verre enn å bare gå forbi så lenge du ikke er helt bajas.
Vis hele sitatet...
Som du sier så er det ikke et problem, men det har skjedd med folk, det er poenget. Jeg har ikke opplevd det som noe problem da jeg ikke ferdes steder med mye politi da jeg er påvirket.

Sitat av hideout Vis innlegg
Hvorfor nevner du Amsterdam som noe godt eksempel på Cannabis for så å være enig i at ingen annet sted blir du tilbudt så mye harde stoffer(?) fatter 0.
Vis hele sitatet...
Man har sett en positiv utvikling ved at harde stoffbrukere har gått ned etter legalisering av cannabis i Nederland, derfor mener jeg Amsterdam er et godt eksempel. Turistene er det som skaper mer harde stoffer i gatene, og kunne flere land legalisert cannabis ville man mest sannsynlig sett en nedgang i salg av harde stoffer pga mindre turister. Dealere av hardere stoffer vil det være uansett, så lenge de er ulovlige.

Sitat av hideout Vis innlegg
Jeg mener at legalisering av cannabis er så lite viktig at jeg ikke skjønner hvorfor det er et nytt tema her inne hver uke. Radikale endringer ved en legalisering tviler jeg på. Jeg er dog for å avkriminalisere det. Ikke å tilby det via staten.
Vis hele sitatet...
Jeg synes det er viktig fordi det straffer så mange stoffbrukere verden over, uten at det påvirker andre enn deg selv.

Det gir penger til organisert kriminalitet, politiet må bruke masse ressurser osv.. den regla der.

Hvorfor avkriminalisere, hvorfor ikke gå hele veien?