View Single Post
Best uten ball!
r0bin's Avatar
691
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Jeg vil få avklart noe jeg har hørt.

Har akkurat skiftet kull og alt annet i filteret mitt.
Tente på sluttresultatet og det brant i en ren blå og fin farge.

Jeg har hørt at det må være over 60% for at det skal oppstå en flamme, stemmer det?
Har også hørt at om det er litt oransje flamme så er den ikke bra filtrert, trodde oransje flamme var indikasjon på metanol.
Vis hele sitatet...
Nå har jeg ingen kilder på dette, men ble fortalt meg når jeg begynnte å brenne og det var at du skulle blande ned spriten før du filtrerte den igjennom aktivt kull ellers ødlegger man kullet.

Hvor bra det er filtrert merker man uansett på lukt og smak. Smaker det gammel frostveske ville jeg nok vurdert å kjøre den imellom en gang til.

Mitt måte for å lage god og veldig sterk spirt på er å brenne den først ut så høyt apperatet klarer (90-92%), så blander jeg det ned til rundt 40% og filtrerer den et par ganger. Så heller jeg den filtrerte spriten tilbake på apperatet og blander i like mye vann som det var sats før og brenner den ut på rundt 80+%.
Er du flink til å rengjøre apperatet mellom hver gang da så får du et produkt som nesten ikke smaker hjemmebrent av engang.
Kanskje noe tungvindt måte, men nå lager jeg det kun fordi det er litt artig og det er sjeldent jeg drikker hjemmelaget sprit.