View Single Post
lurker
Marr's Avatar
Trådstarter
Sitat av hideout Vis innlegg
Hva er så hårreisende med narkotikapolitikken i Norge om man har statistikk som tilsier at vi har mindre cannabisbruk enn andre land. Det er vel positivt? Greit med bemerkninger som kan antyde strid, men vi har ingen statistikker som sier det motsatte(?)
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke jeg, store deler av populasjonen i Norge er hjernevasket til å tro at hasjnarkotikasprøyter dreper deg. I Norge har vi vel relativt store problemer knyttet til alkohol i forhold til andre land. Drikkekulturen vår er helt på trynet sammenlignet med andre land. Kanskje folk i andre land har skjønt at cannabis er bedre enn å drikke seg sanseløs på alkohol.

Sitat av hideout Vis innlegg
Som en bruker av stoffet cannabis gjør ikke dets status som illegalt så veldig mye for en vanlig bruker. Ikke er du i en prioritert gruppe av politiet. Skulle du bli tatt får du et forelegg og ferdig med det. - det er ikke akkurat game over. Det vil nok for brorparten av oss ikke ha noe effekt på livet vårt i ettertid. Så hvordan er det den illegale statusen til cannabis påvirker livet til så utrolig mangen og så utrolig mye at det dukker opp en ny legaliseringstråd i uken? Noen som har noen horror stories om hvordan det å bli arrestert for cannabis har sendt livet i avgrunnen? Greit det kunne sikkert vært avkriminalisert, men jeg ser ikke hvordan det hadde forandret livet til alle cannabisrøykere her inne til å gå fra helt jævlig(obviously), til en dans på roser? Jeg har røyket cannabis av og på i ~9 år og kan ikke si at dets forbud har vært noe problem for min del som bruker. Jeg har dog i perioder solgt enorme mengder med cannabis, hvor politiet og lovforbudet har skapt store problemer - Som det bør, siden det er ulovlig profitt. Men for bare en vanlig bruker? What seems to be the problem, user?
Vis hele sitatet...
Selv om det ikke er de verste konsekvensene av å bli tatt betyr jo ikke det at det er greit, og at vi skal leve med det. Slik som du argumenterer nå kan man jo gjøre i alle saker (er ikke så farlig, kan jo bare leve med det).

Da jeg var i Amsterdam merket jeg hvor mye mer avslappet jeg ble av å slippe å stresse mens man både var ruset og i edru tilstand. Slipper å ringe en shady dealer som tilbyr deg alskens piller og annet jeg ikke er interessert i. Trengte ikke gjemme meg for å nyte cannabis. Hele opplevelsen av at det var akseptert å røyke gjorde at jeg nøt det mer.