View Single Post
Sitat av kimmy9gga Vis innlegg
Finnes det ikke dokumenter fra din fastlege som kan bekrefte at du er syk? Spør generelt, ikke bare relatert til denne situasjonen.
Vis hele sitatet...
Nei, det gjør det ikke. Jeg kunne nok skaffet da jeg hadde fravær på 5 og 3 dager da dette gjaldt det samme. Men da var jeg så full i smerter og opptatt av å bli bedre at jeg ikke tenkte over det når jeg var der.

Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Jeg håper virkelig ikke denne innstillingen er vanlig blant unge mennesker i sin første jobb.

Du har vært ganske mye borte med 'sykdom' og som arbeidsgiver er det helt normalt å ønske å vite om dette er noe kronisk eller langvarig. De må jo forsøke å planlegge hva de trenger av ressurser.

Tror du virkelig at du kommer til å ha en jobb i dette firmaet lenge med din innstilling? Lykke til med det.

Off topic, jeg håper snart folk lærer seg å være takknemlig for at man har en jobb å gå til. Kidza nå til dags er rett og slett for late og kravstore. Sånn går det når man får sydd puter under armene når man er liten

.
Vis hele sitatet...
Du mener at 5.6% av arbeidsdager i 1 år er mye fravær?
Jeg vet at jeg ikke kommer til å ha en jobb i dette firmaet lenge siden jeg er lærling og snart er ferdig med læretiden.

Til din off-topic; Føler dette også er relatert til meg iom at du skriver det i denne tråden. Du kjenner ikke meg, og vet ikke hva jeg har gjort gjennom oppveksten min. Jeg har aldri fått puter sydd under armene og har stått på egne ben siden jeg var 8 år. Aldri blitt kjørt til skolen, fått ferdig matpakke om morningen eller hatt "privat taxi" hvor enn jeg har måtte trengt å komme meg til. Da ble det å ta frem sykkelen, og sykle. Jeg har betalt alt av mobiltelefoner, pc'er skolesaker og andre ting selv. Rydding, vasking og maling av hus har vert obligatorisk så lenge jeg kan huske og jeg har aldri sittet inne hele sommeren for å game, eller "rømme" fra plikter hjemme for å LAN'e hele påsken. Uten å skryte vil jeg påstå at jeg ligger over gjennomsnittet på min alder, med utdanning og eget firma på siden. Så ikke kom her å si at jeg har fått sydd puter under armene i oppveksten og at jeg er for kravstor. Dette er rimelig enkelt og handler om å ikke ta i mot all driten som arbeidsgivere rundt om i lille Norge pakker på sine ansatte.

Sitat av Kråkelefse Vis innlegg
Det er så pukka enkelt at hvis arbeidsgiver ønsker å vite om det er kronisk eller langvarig, ja da spør han om det: "er det kronisk eller langvarig?" Det er ikke vanskelig i det hele tatt. Han trenger ikke vite hva det er. Mange sykdommer finnes det mange fordommer rundt, og denne sjefen høres ut som et premieeksemplar angående forhastede slutninger.

Ja, han blir sikkert mye friskere hvis han endrer innstilling, for ekte sykdom finnes jo ikke, ikke sant? Alle er egentlig friske, de er bare late. Ja, for de er jo så veldig heldige de som ikke kan gjøre noe av det de har lyst til, så derfor vil de ikke bli friske.

Jeg håper snart folk lærer seg å være takknemlig for at man har en helse. Det som er selvfølgelig for deg, at kroppen din og hodet ditt fungerer så du kan gå, sykle, lese, snakke, være sosial, smøre deg en brødskive, ringe i telefonen osv, bare du presser deg litt, det er ikke selvfølgelig for alle, alltid. Når jeg var liten lærte jeg at man ikke sparker de som ligger nede.
Vis hele sitatet...
Takk for at du klarer å se det fra min side