View Single Post
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Blir fpv opsett etterhvert her, må fly litt uten først tror jeg..
Kommer sikkert til å gå for FatShark Dominator. Virker som den er bra?
Så ser det veldig tøft, og kjekt ut med OSD.. Noen som har erfaring med det?
Vis hele sitatet...
Er nok greit å få litt flytrening først ja, og være trygg på LOS (line of sight) flygning først. Jeg ser at mange av de erfarne fpv flygerne bruker fatshark, det er tydeligvis bra briller. Men det er ikke alle som kun benytter seg av den innebygde 5.8GHz lnken, men har f.eks. 1.2GHz link mellom flyvemaskin og bakkestasjon, så bare en 5.8GHz repeater fra bakkestasjon til briller for å slippe kabel mellom deg og bakkestasjon. Og på den måten kan du jo bruke fatshark til alle frekvenser om du vil bygge om senere. Se på de videoene i linken jeg postet over her, til fpv.no.

Sitat av LTd Vis innlegg
Tenkte å få tak i utstyr etterhvert, men vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Trenger også en del flere timer i lufta før jeg tørr å montere på dyrt utstyr på quad'en også.
Vis hele sitatet...
Du burde begynne med et enkelt oppsett, et billig cmos kamera uten pan/tilt, direkte inn i en ~500mW sender. På bakken kan du ha enten en lcd skjerm (innebygget mottaker i denne) eller PC med video-in (forvent litt lag) koblet til en mottaker .
Velg 5.8GHz til å begynne med, det er billig, og utstyret er lite. Det tillater deg ikke å fly bak bygninger og store trær.


Sitat av Mchjort Vis innlegg
PhoenixRC Simulatorer regne som en av de beste simulatorene. Har selv denne simulatoren, og er rimelig fornøyd. Dette er ikke akkurat den billigste simulatoren, men hvis alternativet er å krasje quadcopteret og aldri finne det igjen, så kan jo prisen fort forsvares. Du kan stortsett bruke den kontrollen som du flyr til vanlig med, så lenge den har inngang for kabel, og ikke er helt jalla.

Som nevnt tidligere får du kjøpte billige batterivarslere som piper. Selv har jeg en kontroll, som støtter telemetry, så jeg kan hele tiden se batterispenning, RPM og temp i displayet på kontrollen.
Vis hele sitatet...
Takk for tips om simulator! Jeg vurderer å oppgradere til FrSky modul med telemetry på radioen min, vet at den firmwaren jeg har lastet inn støtter det på LCDen...