View Single Post
Sitat av Aldrin Vis innlegg
?
Enhver idiot?

Skjønne det nå? kan du utdype hva du prater om?

KAN føre til destruksjon?? how?

Vis hele sitatet...
Ikke at jeg vet nøyaktig hva han egentlig mente, men jeg kan ihvertall se for meg at det har noe med massemedienes evne til å hjernevaske store deler av jordas befolkning å gjøre kort sagt.

Har man kontroll på mediene, kan man også styre store deler av befolkningen sine meninger, da utrolig mange belærer seg kun på de største offentlige mediene i verden. Dette gjelder også i Norge, hvor de fleste ser på norske tv-kanaler, leser norske aviser, og så videre.
Poenget er at hadde du bodd på andre siden av verden, i f.eks Nord-Korea, ville du sett nyheter om "Den store lederen" deres, "den store stygge Amerika-ulven" og generelt hele deres politiske bias.
Man vet ikke mer før man opplever andre perspektiver.

I den sammenhengen her, vil det jo ha mye å si hva flertallet mener; og ettersom det i ganske stor grad kan manipuleres via mediene(som kan ha egne politiske interesser i samarbeid med andre mektige selskaper), kan det rett og slett være en sjangse for at flertallet har formet et ukorret eller manipulert virkelighetsbilde via tv-kanalene hjemme i stua.

Dette virkelighetsbilde vil de jo naturligvis mest sannsynlig tro på, da det er sterk vane for mennesker å se på nyheter, lese aviser, og så videre.
De fleste sakene vi leser i mediene om virker jo legitime, så da er det mindre sjangse for at du naturlig mistenker noe når de faktisk lyver. Man stoler rett og slett for mye på mediene i dag.

Risikoen ved demokrati er vel kort sagt population control