View Single Post
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av cold Z Vis innlegg
den jævlige safen som er på bakrommet er ikke å tenke på en gang. Hadde aldri sette en slik jævel før. Kom meg inn på kiwi uten at alarm ble aktivert, så brakk jeg opp døra på bakrommet og da ser jeg bare det jævlige beistet. det stod til og med plakat som nesten var ment til meg "Det er tidslås" "it is time lock" "*stod på tysk også*". Den dagen måtte jeg gå tomhendt hjem og da gikk jeg med haka nede. Eneste måten å få opp den er nok å sprenge den. Jeg har tilgang til sterke maskiner. Men det går ikke an å slepe den ut fordi det er så mange vegger og dører den må gjennom.

Tenker bare på den vanlige kassen. Er fint fornøyd om jeg får 1500 kr +. Men må jo gjøre det om natten. Vet om en butikk som ikke har alarm eler noe ting og drives av en gammel koselig dame. Tror ikke hun tar inn pengene så veldig ofte. Har tenkt å gjøre det på en lørdag fordi jeg tror at viss hun ikke gjør det hver dag (som er vanlig praksis). Så gjør hun det på søndagen eller lørdagen. Hun er gammel og tar hviledagen serriøst derfor tar hun inn pengene lørdags kveld eller søndag morgen. Derfor er jeg "på bås" på fredags natt og forsyner meg med godsaker.
Elsker faen penger.
Men tilbake til den virkelige verden, dette er jo bare hypotetisk
Vis hele sitatet...
ALT av kontanter havner i safen ved vaktskifte.

Gutten eller jenta bak kassa tar med seg kassa og kontantene inn på bakrommet hvor de teller opp pengene, hiver pengene i en fancy plastpose og hiver posen inn i en luke i safen.
Det eneste du finner av penger i en butikk om natta er kanskje noen gjenglemte vekselmynt eller andre småbeløper, med mindre du vil hale med deg en hundrekilos+ safe med ut døra eller bryte den opp der og da.

Alarmer på alle dørene (også innad butikken), bevegelsessensorer og lignende må du nesten regne med, med mindre vi snakker om en privateid kolonialbutikk i indre kautokeino som har i gjennomsnitt 7 kunder iløpet av dagen.
Alle kjedebutikker som Rema, Rimi, Ica, Kiwi osv er pålagt av ledelsen til å ha den sikkerheten de har idag.

For å si det slik: Det finnes lettere måter å skaffe 1500,- enn å rane en butikk. Jobb der en dag så har du ca samme beløpet.
Sist endret av Bombasa; 9. august 2013 kl. 23:21.