View Single Post
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Hvis du derimot besitter kunnskap om spøkelser jeg ikke gjør tar jeg selvfølgelig gjerne imot kilder og henvisninger.
Vis hele sitatet...
Min kunnskap om spøkelser begrenser seg til det de som tror på spøkelser påstår og hva de som ikke tror på spøkelser argumenterer for, samt egen innsikt.

Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Skjønner du nå hvor jeg vil henn? Det er nemlig stor forskjell fra å påpeke at et motargument ikke henger på greip, og til å være uenig i konklusjonen. Poenget med 'de hadde åpenbart ikke lyst'-kommmentaren var for å sette på spissen hvordan mot-argumentet med hvorfor forskere ikke finner dem under andre test-betingelser er avhengig av antagelser om hvordan disse angivelige spøkelsene skal oppføre seg. Dermed er det ikke et holdbart motargument.
Vis hele sitatet...
Det har vært tydelig hele tiden hva du vil få frem, problemet er bare at argumentasjonen din ikke er noe verdt, og samme type argumentasjon kan brukes for å forsvare eksistensen av fjøsnisser, enhjørninger eller Loch ness monsteret. Og hvis det er mulig for spøkelses-jegere å oppnå kontakt, bør det være like mulig for skeptikere eller helt nøytrale vitenskapsfolk å oppnå den samme kontakten. Å nekte for dette, blir i mine øyne bare tåpelig og kan i beste fall ses på som kverulering.