View Single Post
High Magus
10100's Avatar
404
Sitat av Pinkeyepat Vis innlegg
Det er ikke godt å si hva som er rett her - om han fortjener straff eller ikke fortjener straff.
Noe vi kan si sikkert, er at dette ikke er den største saken som vi bør bekymre oss for, men kanskje en av de største som er blitt satt i lys.
Vis hele sitatet...
1. Jeg mener han ikke fortjener straff, fordi det han gjorde var å avsløre statlige forbrytelser. Alle er sikkert ikke med meg, men er det virkelig rimelig at man skal bli straffet for å avlsøre forbrytelser?

2.
Men hva gjør dette så vansklig? - Kanskje det at vi har lagt opp et system for oss som ikke fungerer for alle mennesker. Hvis det kun hadde vært ÈN simpel intensjon om å skape et velfungerende samfunn, der alle får mat, klær og en felles mening med livet, så hadde det ikke vært noen grunnlag for å trenge spionasje.
Men dette kalles religion, og det er blitt til det som skaper krig.. I allefall når det finnes tusenvis av dem, som strider i mothverandre.
Vis hele sitatet...
Kalles ikke dette kommunisme?

3.
Dessuten bestemmer staten hva som er rett, med hjelp av verktøy som media, musikk, tv serier, filmer, og en hel suppe av andre propaganda.
Hvis dette høres tvilsomt ut, så kan du/dere lese om hitler's propaganda før han startet krigen. Ganske simpelt, men fortsatt avansert.
Vis hele sitatet...
Sist jeg sjekket så er media uavhengig av staten. Det finnes mye samfunnskritisk musikk, så hvis staten hadde styrt musikken hadde nok disse blitt fjernet! Høres ut som Illuminati.