View Single Post
Mye av problemet med hele valgkampen og det politiske opplegget er jo det faktum at de aller ffleste er altfor dumme til å se lenger enn bagatellmessige enkeltsaker.

Og når de da ikke evner å snakke om store linjer og hva slags samfunn man ønsker seg så henger alle seg opp i ting som egentlig ikke har noenting å si sett i den store sammenhengen. Slik som vannjet, alkohol og bompenger.

Ikke det at jeg legger skylden på noen spesielle. Men de politiske partiene og media vet å utnytte deres dumskap til å gjennomføre sin agenda og dere skjønner ikke helt hvorfor ting er som de er.

Om man faktisk leser litt så vil fort forstå og kanskje da ikke henge seg opp i småting.


Jeg er også da overbevist om at dersom folk forstår disse sammenhengene vil man se at høyresiden sin frihet politikk er totalt avhengig av at det er noen få rike som sitter på toppen og har kontrollen over folk som teoretisk frihet, men er økonomiske slaver.
Ober tid gjennom arv vil forskjellene sementere seg og muligheten for å bygge seg opp vil krype nærmere null.

Det er helt klart at man gir fra seg en del bestemmelsesrett med en venstre orientert styring. Men til gjengjeld har du trygghet.
Trygghet for helse og utdanning bla. Det vil ikke alltid være perfekt, men det vil være bedre for de fleste.

Vis meg også de land i verden med den friheten og liberalismen dere er ute etter hvor snekkere rett fra vgs kan kjøpe seg hus og ny bil?
Eller at folk uten utdanning er sikret en lønn å leve av.
Og dattera av en lømmel kan få utdannelse og en karriere. Ikke fordi andre var snille og hjalp henne, men fordi systemet tillater det.

Det er noen av de tryggheten og friheten vi har. Men vi tar de for gitt og vil derfor kaste de bort for å få oppfylt noen trivielle plager som vi har kun fordi vi har det så godt i utgangspunktet.

Så hey, ta å baser valget ditt på den ølen, vannjetten eller dit elsk/hat forhold til smartinger og muslimer
Men om du er smart nok til å kjenne ditt eget beste så hever du hodet over det å ser litt lengere enn dine lyster til selvrealisering.