View Single Post
Sitat av etse Vis innlegg
Men det er viktig å ta for seg at media har fra starten av i saken tatt en side hvor de fremstiller ho som om ho var blitt voldtatt - ikke bare at ho anmeldte en voldtekt. Det merker man på hele fokset i denne saken, og var noe jeg prøvde forklare at jeg syntes ble helt feil tidliggere i tråden. Vi kan ikke vite at ho har blitt voldtatt, og om ho ikke hadde blitt voldtatt men hadde hatt frivillig sex burde ho vært klar over at frivillig sex utenfor ekteskapet ikke er lov i dette landet - og samtidig vært klar over mulige konsekvenser av dette. Man merker og at veldig mange i denne tråden har argumentert med et standpunkt hvor de går utelukkende ut i fra at ho faktisk ble voldtatt.

Det om ho har blitt voldtatt, eller bare påstår det, er umulig for oss utenforstående å vite - det er vanskelig å kunne bevise om noe var frivillig fyllesex eller en voldtekt. Selv i norge hvor vi ikke har sharialover er det nesten umulig å gjøre skilnad, og det er nok mange voktektsoffer som ikke vinner frem i retten her heller - samtidig som det nok også er noen som vinner saker hvor de ikke har blitt voldtatt. Spesielt i saker hvor voldtekten egentlig ikke inneholdt vold, kun ufrivillig sex.
Vis hele sitatet...
Dette er en diskusjon, ingen av oss hvem om hun ble voldtatt. Om hun ikke ble voldtatt, har hun selvfølgelig satt seg i en sånn situasjon og fortjener fengsel for falske anklagelser. Det tror jeg alle på forum er enige i. Derfor tok vi til grunne med at hun har blitt voldtatt, for der var forumet "splittet". Noen mente hun fortjente straff fordi hun er i et annen land og annen kultur, mens noen syntes hun fortjente å komme hjem til Norge. Litt vanskelig å forklare, men håper du skjønner!
Kort sagt: om vi hadde gått ut ifra at hun IKKE ble voldtatt, hadde vi ikke hatt en diskusjon