View Single Post
Sitat av etse Vis innlegg
Så med andre ord, sex utenfor ekteskapet er ulovelig der nede selv om man ble voldtatt?
Vis hele sitatet...
Ja, med mindre det kan bevises at det faktisk var en voldtekt. For å bevise at hun ikke samtykket til samleie, så må hun altså hoste opp fire troverdige muslimske menn som støtter hennes forklaring.

Og om den som voldtok ble dømt blir man fortsatt straffet?
Vis hele sitatet...
Hun vil ikke kunne straffes dersom fire menn faktisk vitner til hennes fordel. Dersom hun ikke kan vise til vitner, så anser myndighetene det som at hun samtykket til samleie. Da vil begge straffes for sex utenfor ekteskap, men mannen får selvsagt en mildere straff.

I så fall skal jeg være enig med at det er temmelig absurd. Men slik jeg tolker situasjonen, er årskane til at ho blir dømt rett og slett at ho ikke kunne bevise at ho ble voldtatt? Og da mener jeg problemet rett og slett er rettsvesenet - som dømte et uskyldig menneske. Ikke loven i seg selv.
Vis hele sitatet...
Ja, hun ble dømt da hun ikke klarte å finne fire troverdige muslimske menn som hadde observert hele akten inkludert penetrasjon. Jeg mener at det er loven som er problemet når kravene til bevis er såpass latterlige. Fire menn som vitner? Come on...
Sist endret av caperno; 17. juli 2013 kl. 16:53.