View Single Post
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Det som jeg synes er mest fascinerende ( i negativ betydning) og endel provoserende, er de massive forskjellene i rettigheter og plikter imellom menn/gutter kontra jenter/kvinner - da mener jeg Gulfstatene. For det er jo de, sammen med Saudi Arabia og Yemen som er de desidert mest kvinnefiendtlige muslimske land.

Mennene, spes de yngre, skal gjerne være playboyer og kjøre rundt i Porscher og Maseratier, og more seg med vilt vestlige jenter, imens champagnen spruter på en yacht. Kanskje også er sex for dem tillat utenfor ekteskap, kommer litt på hvilken familie de er ifra. Farouk Abdulhak/Martine-saken er jo et svært svært godt eksempel i så måte.
Damene/jentene skal være dydige husfruer, hvis ho har masse penger skal hun bare sitte inne og "svømme" i luksusen samtidig som hun er ja nettopp, dydig.
Verdt å nevne at flere og flere sterke og rike kvinner kommer seg i styre og stell i Gulfstatene nåfortiden (godt eksempel Sheika Lubna Khalid Al Qasimi), og dette er en trend som kommer til å forsterke seg. Man kan ikke bare ha arabiske pappagutter som kjører Lamborghini og driter penger - til å være myndigheter i landet og til å lede bedrifter.


!! ( egentlig skal ikke tråden her være om kultur i noen særlig grad, det er en voldtektssak, men man må nesten forklare endel fenomener fordi det kommer fra et land som er ganske forskjellig fra Norge. Btw, jeg er delvis enig i synspunktene til flere her, selv om de kanskje har motsatt synspunkt.. Dette pga at vi kan ikke bare se saken med norske øyne, men ærlig må erkjenne at staten der har godkjent en systematisk kvinnediskriminering, som er nesten normen der )
Sist endret av aeon_illuminate; 17. juli 2013 kl. 16:45.