View Single Post
Sitat av booboo Vis innlegg
Jeg og kan klippe og lime:

There is a lot of misunderstanding about how the crime of rape is established within an Islamic judicial system. Many people are of the false opinion that four witnesses must see the act of rape in order for a conviction to hold in the courts. They are understandably appalled by the idea that a woman who cannot produce four witnesses to the crime will be unable to bring justice to bear on her attacker. Nothing could be further from the truth.

It is true that the prescribed punishment (hadd) for fornication requires four witnesses in order for that specific punishment to be a sacred duty for the Muslim courts to carry out. However, what it means is that, in the absence of four witnesses, the judge will prescribe a punishment for the perpetrator according to his discretion or according to the country's penal code. He will not be obliged to prescribe the specific prescribed punishment for fornication. In any case, rape is a far more serious matter than fornication and deserves a more severe punishment.
Vis hele sitatet...
Jeg klarer også å finne tilfeldige mennesker på internett som nekter for ting som alle andre ser. Budskapet i det siterer er jo kort og godt at voldtekt er en mer seriøs forbrytelse enn utroskap, og at gjerningsmannen derfor vil få en strengere straff enn de som er utro. Javel?

Det ble kanskje en vegg av tekst tidligere, så jeg siterer det viktigste:

In order to prove an absence of consent, a woman is required to provide four witnesses to the rape.
Vis hele sitatet...
Her er en artikkel om en 14-år gammel brasiliansk jente som ble tiltalt og fengslet etter Zina (sex utenfor ekteskapet) etter at hun anklaget en 24-år gammel mann for voldtekt. Jeg siterer fra artikkelen:

For a conviction of zina, according to Shariah, four reliable witnesses should have seen the act or the accused should confess before the court.
Vis hele sitatet...
Hun trakk senere anklagelsen om voldtekt tilbake, og da ble anklagelsen endret til "samtykkende samleie". Det er mulig at dette var taktisk av forsvarerne da førstnevnte tiltale går under Sharia, mens sistnevnte går under de Arabiske Emirater sitt eget lovverk. Personer under 18 år kan nemlig ikke dømmes i en nasjonal domstol. Det fremgår ikke av artikkelen hva som skjedde videre, og jeg gidder ikke søke det opp, men det er jo ganske klart at denne stakkars 14-år gamle jenta ble dratt inn i alt dette bare ved å anmelde en voldtekt. Kilde
Sist endret av caperno; 17. juli 2013 kl. 16:23.