Tråd: Blitt kristen
View Single Post
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
375
Hei ssindreb, jeg har selv vært på et sånt møte som du beskriver da jeg var yngre, jeg ble også skremt av at de gråt og sto å rope takk til jesus for at de var frelst og sånn der. (dette var brunstad AKA smiths venner) de var alle ganske trivelige og omgjengelige folk så har ikke noe å si på det..

Boken Bibelen er jo guds skrevne ord til menneskene, spør deg selv: hvordan kan gud kommunisere med meg.

(spoiler)
Ja, du må nok lese i bibelen for å finne ut hva han vil si.

Du bør finne ut hva bibelen lærer også sammenligne det med de forskjellige trossamfunnene. (jeg kan personlig si at når du forstår, så er det virkelig ganske så lett å avsløre hva som er falsk lære og hva som er sant.)

For eksempel står det om healing i bibelen og hva gud synes om det, og hvem/hvor de kreftene kommer fra.
Galaterne 5:19–21

Jeg ser på mange av de postene som er skrevet før meg at folk har sine forskjellige forvridde meninger om hva bibelen er og hva den lærer, og om hvem og hva gud er..tro betyr ikke at du ikke vet og det er heller ikke ønsketenkning((Hebreerne 11: 1)).

Om du oppriktig søker å finne den eneste sanne gud så anbefaler jeg deg om å be. be om å få kjennskap til sannheten så du for deg selv kan avsløre falsk lære. be om at sinnet ditt må åpnes for at du kan kunne forstå skriftene for å vite hva gud vil fortelle deg. gud lover deg med et oppriktig hjerte gjennom bibelen at han skal nærme seg de som nærmer seg han (Jakob 4: 8).

svaret mitt helt enkelt er: Be stadig, studer skriftene så vil du få kunnskap.

Et spørsmål tilslutt til TS: Om de i den menigheten du var i allerede har blitt frelst, hvorfor lever de da fortsatt iblant oss i denne urettferdige verden?og hva er da frelsen?