View Single Post
Jeg har en Epi. Les Paul stående selv. Egentlig et knall instrument, men etter at gitar-samlingen har vokst så får den ikke så mye spilletid lenger. Nå står den mest i kassen sin og tar opp plass. Har vurdert å selge den ved flere anledninger, men så blir jeg så redd for at jeg skal angre meg og så feiger jeg ut ;p Det var tross alt min første ordentlige gitar om man ikke regner med akustisk dritt jeg hadde når jeg var 12.

Har en Gibson Firebird som main om dagen, den er fuckings fantastisk. Når jeg tok rundt halsen på den så var det som å komme hjem Jævlig kul lyd i den, og helt sykt sustain.
Tråler ebay og finn.no for en firebird med fullsize humbucker'e i håp om å finne en uten gull-hardware om dagen(dvs. den runden med firebirds som ble gitt ut sånn rundt 2008). Det dukker opp noen nå og da, men det er alltid når jeg ikke har de 8-10.000 som trengs for å hente den hjem. Èn dag...

Og så fikk jeg gjennomført en lang drøm i løpet av våren da jeg hentet hjem både den rosa og den svarte Hello Kitty-stratocaster'n. Har ønsket meg den rosa siden jeg så den i typ 2006 eller whatnot. Så nå som jeg fikk stabil jobb så kjøpte jeg likesågodt begge utgavene på ebay. Forvøverig helt vill prisvekst på de siden de kom ut. Så nå skal de få lov til å stige i verdi og så skal jeg cashe inn når jeg blir lei dem :P

Er så mange gitarer jeg sikler på om dagen. Det er ikke sunt. Ønskelista atm ser vel sånn cirka sånn ut:
1. Gibson Flying V (rød) (Det sto mellom den og firebirden når jeg var i gitarbutikken. Veldig nære på at jeg kjøpte den i stedet)
2. Fender Telecaster (surf green, gripebrett i lønn)
3. Gibson Explorer Voodoo (drittsjelden greie. Så en til salgs på finn for en måned eller to siden, men da hadde jeg akkurat kjøpt hello kitty'ene så hadde ikke cash )
4. Gibson ES-335 (Sunburst)
5. Gibson Firebird (Enten den nevnte 2008modellen, eller en hvit[fy faen så sexy])
6. Fender Telecaster Blue Paisely
7. Fender Telecaster, Flat Head (Også ganske sjelden, og ganske dyr når de engang dukker opp på ebay ol.)
8. BC Rich Mockingbird, Acrylic Series (grønn) (Ligger en på ebay nå til sånn cirka 500usd.. ikke umulig at jeg kjøper den ass.. )
9. Gretch White Falcon, double cutaway
10. Washburn 333 (slime)

I tillegg ser jeg alltid etter noe moro skrot man kan spille på, absurde merker ingen har hørt om og rare kroppsformer som strider mot alt kjent. Så har du noe fett i kjeller'n; send meg en PM Aller helst noe semi-hollow, men er ikke kresen allikevel.

Egentlig burde jeg konsentrere meg om bass-stæsj da det er det jeg spiller i bandet, men fack it. Jazz-bassen holder lenge. Kunne dog trengt en akustisk 5strenger og en fet amp... Har en liten våt drøm om å hente hjem en Green Amp, men de er så dyre og så koster det sikkert en formue å sende shitten til Norge. Og så kom jeg over Dunwich Amps på talkbass-fomuet, 100% custom, 100% håndlaget, point-to-point wiring og gawd damn. Se her liksom: Weed Wizard. Hahahaha, fette kul