View Single Post
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Ja, da lurer jeg på hvordan det har seg at jeg veier under 40kg. Da jeg veide 42kg var fettprosenten min på 14. Det der må du nok liiiiitt lenger inn i bondeland med. Ulempen med å hoppe over daglige måltider er at magesekken krymper. Jeg endte med å til slutt ikke kjenne sult. Vet fremdeles ikke hvordan det er å bli sulten. Med mindre jeg røyker cannabis og får "munchies". Dette med "du blir hva du spiser" er ikke en dum tanke, egentlig.

Som en tommelfingerregel sier vi at en person trenger rundt 30–40 kcal pr. kg kroppsvekt pr. døgn for å holde vekten stabil (energibalanse). Får du i deg mer kalorier enn du forbruker, vil du gå opp i vekt. Logisk nok.

En kalkulator over hvor mye du trenger utifra aktivitetsfaktor:
http://www.iform.no/pub/art.php?id=4...t#.UdFvf5zXyfU.

Ifølge kilder som vektklubben bør man spise hver tredje til fjerde time for å opprettholde en jevn forbrenning, et jevnt blodsukker, og jevnlig påfyll av energi. For å svare på det spørsmålet.
Gjør jeg det selv? Nei. I'm not the one to judge.

Vil legge til at hva slags hjerneføde man putter i seg kan virke inn på konsentrasjon, oppmerksomhet, humør, evnen til å løse problemer og annet. Vil derfor liste opp matvarer med essesnsielle fettsyrer, aminosyrer, antioksidanter, vitaminer og mineraler.

Fullkorn - Blandt annet tilførsel av B6, B12 og B9. Det tar lenger tid å fordøye, og og energien frigjøres langsomt. Dette gir da et stabilt blodsukker som gjør at hjernen kan fungere optimalt lenger gjennom dagen

Valnøtter - Inneholder opptil 20% proteiner, omega-6 og omega-3-fettsyrer. Dette er sunt for hjernecellemembraner. De er også fulle av vitaminene E og B6, som hjelper med å holde singalstoffet serotonin på et sunt nivå. Serotonin som vi vet, hjelper på både humør og appetitt.

Jordbær - fulle av antioksidanter og vitamin C. Beskytter hjernen om radidanter og oksidativt stress. Bærene har også høye antocyanin-nivåer som også beskytter mot kreft og hjertesykdommer.

Egg: Høye nivåer av Tryptofan og kolinnivåer. Dekker omtrent ti prosent av ditt daglige proteinbehov mens det gir deg bonusen med vitamin D, B2, B5, B9, B12, jod og fosfor. Kan faktisk forbedre kolesterolnivået.

Ellers har man tomater, gresskarkjerner, linfrø, pekanøtter, villaks, granateple, solbær/bjørnebær/blåbær, grønn te, hvitløk osv. Kan gå nærmere inn på hvorfor men jeg tror de fleste har fattet poenget eller allerede vet det.
Vis hele sitatet...
noen hopper feks over frokost og så spiser som en hest når dem først spiser og gjerne usundt ... regelmessige sunne måltider er best for kroppen, du mener at du er i fysisk og psykisk god form og spiser lite og uregelmessig? men hvis alle her som spiser uregelmessig er tynne og i bra fysisk/psykisk form så tar jeg vel geil