View Single Post
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=nTqvBhFVdvE

Nestles konsernsjef ønsker av vann skal privatiseres. Sjekk ut denne seks minutter lange videoen og reflektér litt over det han sier.


Først av alt litt subjektive meninger og som er litt offtopic; _Jeg_ mener han (som det står i kommentarfeltet på youtube under videoen) både ser ut som en og *er* en reptil, samt at mannen *må* være direkte skadet og sinnsforvirret av vervet/posisjonen og miljøet han jobber i.
Nestle er som det blir sagt i videoen verdens 27.ende største konsern, har på verdensbasis 275000 ansatte og er verdens største matvareprodusent.

Her må virkelig politikere, smartere forretningsfolk enn denne gjøken, sterke NGO'er (Non-governmental-organizations), samt mange andre, påvirke mest mulig så denne ja faktisk ekstreme holdningen ikke sprer seg.
Peter Brabeck (konsernsjefen i Nestle) sier selv at den andre sidens mening er ekstrem - nemlig at _vann er en menneskerett, og aldri bør privatiseres_.
Videre mener han at GM-mat(genmodifisert mat) er bra og sunt for oss mennesker, og at vi i Europa har for gammeldagse holdninger til
gm-mat i forhold til f.eks USA.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at dette er ufattelig dårlig reklame for hele konsernet, men denne personen blir nok neppe eller aldri fjernet fra stillingen. For alt jeg vet har den gått i arv, men skal ikke påstå noe sikkert. Han hadde neppe blitt stolt på i norsk næringsliv.


(...) Jeg vet ikke hva jeg skal si, men jeg blir litt redd for framtida hvis dette får lov til å spre seg. Jeg er egentlig mer redd sånne mennesker som Peter Brabeck enn hvilken som helst terrorist faktisk. Peter Brabeck tenker _utelukkende_ på sin og konsernets profitt, utelukkende. Dette bekrefter han i videoen, se selv.

Hva synes dere?
Sist endret av aeon_illuminate; 24. juni 2013 kl. 21:40.