View Single Post
Sitat av Ketenna Vis innlegg
Han karen i videoen som Dagbladet la ut forstår jeg meg ikke på. Han har jo sykkelvei ved siden av seg, men sykler isteden midt i veien og så kjefter han på andre. I et hvilket som helst annet land enn Norge hadde han blitt meid ned.
Vis hele sitatet...
Det har kanskje noe med at man blir lei av å bli forbikjørt med 10 cm klaring etterhvert. Midt i veien føles og er så utrolig mye tryggere enn helt på siden av veien. På den annen side, jeg har god erfaring med at bilister holder bedre avstand ved forbikjøring om man som syklist ligger midt i veien og heller slipper forbi biler ved å kjøre litt til sida når det er klart.
Virker ikke som at alle har tatt innover seg at forbikjøring av sakteregående kjøretøy er trygt eller lov på svingete, tett trafikkerte eller generelt uoversiktlige veien bare fordi man selv ikke er i fare. (Bilister kan jo bare kjøre tilbake på høyre side om det kommer noen i møte under forbikjøring av syklist uten noen som helst fare for egen fysiske helse.)

Forøvrig kan alle som kjører så nære bakfangeren min som taxien var bakhjulet til denne syklisten forvente at jeg hjelper dem med å holde 3-sekunders regelen ved å bremse til 20-30 kmt, og muligens være klar for at jeg bremser for "ekorn". Møkkafolk
Sist endret av Wilibald; 21. juni 2013 kl. 18:17.