View Single Post
Trådstarter
217
Sitat av SeaJagermeister Vis innlegg
Det kan vere mykje forskjellig, sjølv trur eg at det er ein slags ammunisjons kiste. Det er sikkert ammunisjon som er ment for trening. Far min fekk med seg rundt 200 skudd ifrå forsvaret kvart år, han fekk også av dei so ikkje ville ha med sin kvote.
No har vi ein 7-10 liknandes kiste. Skuddeskene i sanne kister er pakket inn i plastikk. Tykk og grøn plastikk i mitt tilfelle. Ser det ut som de kan vere det?

Edit: ser ut som boksen er mindre en dei vi har, men 6. /70 kan bety kordan det er pakket eller eit vare nummer. Er spennende med sanne ting Men kan ikkje du bare opne den?
Vis hele sitatet...
Til min kunnskap har ikke eieren hatt noen kontakt med forsvaret, men siden jeg ikke kan avkrefte det er det ikke utelukket at kassa kan inneholde ammunisjon.
Det nærmeste jeg har kommet med "6. /70" er at det kan bety at det er kasse nr. 6 i en serie på 70. Kan også som du sier være et nummer som kan beskrive innholdet på en måte. Har prøvd å finne ut om det kan være en form for spesiell skrivemåte av en type vekt eller dimensjon, men har hittil ikke funnet noe som tilsier det.


Sitat av Turbolego Vis innlegg
Kan ultralyd være interessant forresten?
Flere mekanikere, f.eks. heismontører, bruker det for å finne feil.

Kanskje mer utbredt og enklere å få låne?
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke godt kjent med teknologien bak ultralyd, men takk for tipset. Skal sjekke litt rundt om det kan være mulig.


Sitat av ZELDUR Vis innlegg
Få tak i en sveisebedrift som har røntgen maskin.
De kan sikkert kjøre røntgen på den for en boks General løs om jeg kjenner sveisere rett.
Vis hele sitatet...
Takk for tipset! Skal sjekke det ut når jakten etter røntgen eventuelt begynner!

Sitat av Turbolego Vis innlegg
Forresten, går det ann å finne ut hvor gammel disse metall-båndene er?
Når ble de først brukt?

Kanskje man kan finne ut alderen til boksen på den måten?
Vis hele sitatet...
Når det kommer til alderen på boksen skal jeg prøve å få tak i noen som har hatt mer med boksen å gjøre enn meg. Kanskje de sitter inne med mer informasjon. Om jeg ikke kommer noen vei med det skal jeg sjekke ut metallbåndene.
Så om jeg er heldig kan jeg kanskje få litt mer informasjon om kassa iløpet av kvelden.