View Single Post
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Synes det høres litt for tynt ut, er vel ikke verre enn å ta en sjekk på de først?
Om det er mulig og sjekke for sånt, så blir det bare nedlatende og ikke inkludere homofile.
Vis hele sitatet...
Det har ikke med å være nedlatene å gjøre. Men med HIV så kan det ta flere måneder før den kan sees på tester. Men blodet er fortsatt smitsomt.

Desverre er det slik at menn som har sex med menn har statistisk høyere sjanse for å bli smittet. Så det handler om å være 125% sikker på at man ikke smitter noen som allerede er syke. Jeg tror at når teknologien kommer langt nok til at vi kan sjekke blodet så vil alle kunne gi blod. Men det er ingen menneskerett å gi blod.
Jeg blir også sint av alle politikerene som gjør det til en likestillingssak at homofile skal kunne gi blod. Det er ingen politisk sak, men helsefaglig risikovurdering som poltikere burde holde seg unna.


Det er altså ingen rett til å gi blod. Men de som kan gi blod mener jeg har en PLIKT!
Man må komme seg over egen skrekk for nåler osv. Alle bør gi blod om man kan, og donere benmarg om det er nødvendig.

Jeg donerer blod og kan ikke si at jeg liker det. Men jeg tenker at selv om jeg ikke digger dette så hadde jeg satt pris på å få den hjelpen det er.

Om jeg hadde vært i en ulykke eller ble syk og måtte å blodoverføring, og ikke fikk blod fordi folk kanskje har sprøyteskrekk. Og jeg kanskje måtte dø av det. Da hadde jeg blitt bitter.


Så get over yourself folkens!
Det er for pokker din plikt som medmenneske, så får du fin gave

Gi blod!

https://www.giblod.no/
Sist endret av jalig; 15. juni 2013 kl. 09:22.