View Single Post
Trådstarter
43
Jeg har aldri vært i en voldssituasjon før, aldri hatt noe å gjøre med politiet eller vært i en rettssal, og eneste gang jeg har snakket med en advokat var over 10 år siden for å få penger fra et konkursoppgjør i en bedrift jeg jobbet i.

Derfor hadde jeg virkelig ingen anelse på hva jeg skulle gjøre i denne situasjonen, og det eneste "objektive" stedet jeg kom på å spørre, var dette forumet.

En ting jeg glemte å skrive i det første innlegget, var at når denne gutten kom og sa han hadde sett hele greia og at han ville vitne, så sa en av vaktene som holdt meg nede, strengt til gutten "Ikke bann!" Jeg hadde ikke hørt at gutten hadde bannet, men både vakten og gutten var utenlandske, og vakten sa noe på et annet språk. Gutten svarte "Jeg banner så mye jeg vil", hvorpå vakten hoppet opp og skulle fly på gutten. Flere andre vakter holdt ham tilbake, mens vakten ropte "HAN SA MORRAPULER", inntill andre vakter førte gutten bort, og den illsinte vakten roet seg.

Som noen andre skrev her, virket det som disse vaktene var veldig opphissa fra før av, kanskje fra noe som hadde skjedd med andre. Ikke vet jeg.


Jeg setter stor pris på alle svarene jeg har fått her, og skjønner de som er kritiske. Jeg syntes også episoden var så absurd at jeg ikke trodde det skjedde, og på toppen av det hele, ble jeg fullstending satt ut av politimannen som kom på slutten og sa hvis jeg skulle anmelde, måtte jeg vite at jeg risikerte ubetinget fengsel hvis jeg tapte rettsaken. Det var det som gjorde at jeg slet med å sove i natt, da jeg postet her.


Til de som har sagt at jeg var dum som bare gikk på, er jeg fullstendig enig. Det var totalt idiotisk av meg. Men gir det vaktene lov til å slå?

Jeg er sikker på at jeg ikke sparket. Nå som jeg har fått det litt på avstand, og tenkt nøye gjennom det som skjedde, er eneste forklaring jeg kan tenke meg på hvorfor de påsto at jeg hadde sparket, at når jeg ble dyttet bakover og den ene karen tok tak i det ene beinet mitt, vet jeg ikke hva som skjedde med det andre beinet mitt da de løftet meg opp. Om det frie beinet kan ha virket som det sparket etter noe da jeg mistet bakkekontakten, traff det i allefal ingen ting. Som sagt er jeg fullstendig uvitende på alt som har med vold og maktbruk og offentlige tjenestemenn å gjøre, og da dette skjedde virket det så ufattelig at jeg ikke kunne tro denne påstanden om at jeg hadde sparket, eller at det skulle være unnskyldning for at tre slike tjenestemenn skulle holde meg nede mens en fjerde slo.