View Single Post
Jeg mener alt dette kommer ned til definisjon på ting. Jeg har røyket hver kveld flere uker i strekk til tider, og jeg har ikke følt noe særlig negativt. Noen dager føler jeg meg såklart litt foggy i hodet og tankene er litt løpske, men det er ikke værre enn sånn jeg var når jeg var trøtt på morgnene før jeg begynte å røyke (men føler meg mindre trøtt i kroppen når jeg er bakfjern). Når det kommer til psykiske lidelser og lignende etter heavy bruk så tror jeg det har mye mer med personen å gjøre enn noe annet. Tankemåten og tankemønsteret endrer seg endel når man har røyka, personlig ble jeg litt skremt av dette i starten, jeg begynte å tenke utifra den idiotiske propgandaen; "dette må være sånn folk blir psykotiske" og begynte å bli skremt for at jeg skulle begynne å prate med meg selv og bli schizophren. Etterhvert fikk jeg en helt annen forståelse og tenkte at jeg faktisk er i kontrollen over hva som skjer med meg, og at bare fordi jeg har røyket litt av en plante så omgjør ikke det meg til et menneske med mentale problemer.

Etter det har jeg falt til ro og engster meg ikke for noe slik, jeg bare tenker over livet og over historie, sosiale ting, hvordan mennesker fungerer, hvordan hodet fungerer og masse slike ting. Jeg reflekterer over det meste og føler faktisk at jeg kommer fram til endel positive ting. Jeg føler jeg har fått en mye bedre forståelse for andre, og hvordan de tenker. Jeg forstår mye bedre at mennesker faktisk kan ha helt forskjellig oppfattelse av samme sak, til og med om de er gitt helt samme informasjon. Og jeg sier ikke dette er den magiske marijuana planten som skal redde verden, dette kommer simpelthen av at jeg reflekterer mye når jeg røyker, som gjør at jeg tenker over ting mye mer nøye og det får meg til å se ting fra flere sider. Sosialt har det faktisk hjulpet meg, jeg hadde ikke sosiale problemer fra før av, langt ifra, men føler at jeg forstår andre mennesker bedre, og at jeg har fått mer empati for folk og dyr (ikke at jeg ikke hadde det før)
Folk tror at man blir helt gal i hodet av marijuana, det setter deg jo mer inn i en annen state-of-mind enn noe annet. Jeg mener at det folk sier med psykose og cannabis er bullshit, om du har et eller annet underliggende kan cannabisen sin effekt fremheve det pga hvordan tankegangen går når man er påvirket, spesielt om rusen skremmer deg og du kjemper mot den. Tror også det har mye med hvordan du psykisk tenker rundt det, om man reelt ikke har noe problem med det og kan nyte det for hva det er så tror jeg ikke det vil skape noen negative mentale problemer, men om du derimot skremmes av den og prøver å kjempe imot og negative ting omfavner deg så får du såklart et problem, det kan lede til deprisjoner, angst og panikk, men dette går jo somregel over når rusen har gått ut.

Min mening er at det rett og slett er veldig individuelt, og har veldig mye med hvordan du reagerer på en ruseffekt. Om man er eldre og har vært negativ til cannabis og vært redd for de negative sidene hele livet, så kommer å røyke den mest sansynelig til å være alt det negative du tror, fordi det er det du føler rundt det. Alt et menneske vet og reagerer på har med hvordan man oppfatter det, og det kommer ann på hvordan livet ditt har vært. Alt man ser, føler, smaker, lukter osv må tolkes og filtreres gjennom hjernen, og hjernen lærer av fortiden. Derfor vil to situasjoner også kunne være helt forskjellige for to forskjellige mennesker. Cannabis er sånn at det ikke nødvendighvis er et problem før du eller andre mener det er det (om det ikke kommer i veien for ting da såklart, om det påvirker deg negativt men du nekter å se det er det såklart et problem), om du røyker hver dag og det ikke gjør noe negativt med deg eller de rundt deg så er det ikke noe reelt problem. Jeg mener alt har med hvordan man oppfatter ting, men man kan ikke alltid noe for hvordan man oppfatter det.

(mulig det er noe skrivefeil her og der i og med jeg ble litt revet med)
Sist endret av iSatan; 14. juni 2013 kl. 16:14.