View Single Post
Sitat av Elshop Vis innlegg
Dere får tro akkurat dere vil så får jeg tro det jeg vil.


Jeg holder på mitt om at det bare er noe tull og det er bare jorda som forandrer seg, som den har gjort hver eneste dag i milliarder av år.
Vis hele sitatet...
Problemlet er at forskning gjort at folk med mye høyere kompetanse enn både meg og deg sier at du tar feil. Og det er ikke bare 1 repport som sier dette, men en stor majoritet av de annerkjente og forskerene innenfor fagfeltet konkluderer med dette.

Å bare tro noe som går i mot dette, for så å spre det videre som om det er fakta blir helt feil. Og jeg kan ikke bare akseptere enn "Men jeg kan bare tro dette, så får dere tro noe annet". I hvertfall ikke når du prøver å spre informasjonen din videre.

Videre er det og viktig å lære seg å være kildekritisk. Selv om et par kilder sier noe betyr det ikke nødvendigvis at en ting er sant - man må se på hvem det er som kommer med informasjonen, og hvilken kompetanse de har som de kan bygge resonnementet sitt på. Å forstå et så komplekst problem krevet høy kompetanse innenfor fagfeltet - og synsere med lav kompetanse innenfor feltet kan fort glemme mange viktige variabler i spørsmålet.
Sist endret av etse; 9. juni 2013 kl. 14:05.