View Single Post
Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Ja, det er rettferdig. Hva skal du med hånda di uansett om det eneste du bruker den til er å stjele? Man skal ikke ta andres ting uten deres tillatelse. Det er vanlig folkeskikk. I Norge blir ikke tyveri slått hardt ned på og lommetyver bl.a reiser jorda rundt for å utnytte dette. Vi har også litt ekstra lommepenger enn mange andre, mer uheldige.

Når det er sagt blir det også i Sharia sett på med skjønn om den eneste utvei for deg er å stjele.
Vis hele sitatet...
Hvem skal utøve denne formen for skjønn? De skriftlærde? Det tilsier at til ethvert tidspunkt vil bli gitt forskjellig straff utifra forskjellige lærde. Ergo gir Allah forskjellig straff for samme handling, alt ettersom hvem som har lest han. Litt inkonsekvent for min smak, når det skal baseres et rettsystem på det. Jeg synes lik handling skal gi lik straff, men kanskje jeg er for moderne.




Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Nei, men nå er det jo ikke slik at en kvinne som blir voldtatt skal steines i følge Sharia heller.
Vis hele sitatet...
google: "jente voldtatt piskes", først treff. Beklager at jeg ikke fant steining, men pisking er vel mer enn nok, mtp. at hun allerede har blitt voldtatt.

Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Det er menneskets naturlige reaksjon når noe ondt skjer en. Får du ikke hevn på noen som helst måte eller en slags rettferdig kompensasjon vil du føle anger kanskje resten av livet ditt overfor vedkommende.
Dreper du en person fortjener du ikke selv å leve (med unntak av krig osv).
Ellers har den skyldige mulighet til å betale en erstatningssum til de rammede for å skvære opp.
Vis hele sitatet...
Jeg antar Allah sier du ikke skal drepe, men det er greit hvis nok menneske sloss mot hverandre. Hvor mange er en krig ifølge Koranen 1 mot 1? 2 mot 2? 1000 mot 1000? en million mot en million? Er det klart definert? Det burde strengt tatt være det, siden det er langt å gå fra at noe ikke er lov, til at det bare er helt greit. Et eksempel.. Lekeslossing 3 mot 3 som eskalerer fordi en stakk en finger i øyet til den andre, så stikker han tilbake. Men beklageligvis var det litt for hardt, så da må førstemann ta igjen litt til. Så skjer det noen ganger, og folk blir drept. Fordi noen fikk en finger i øyet. Det ironiske er at normalt ville jeg sagt at dette var et latterlig argument, men med denne mentaliteten(øye for øye) har konflikter eskalert fra munnhuggeri til drap, så den er dessverre gyldig.



Sitat av Baaaamse Vis innlegg
Kanskje ikke unaturlig, men feil. Mann + kvinne = sant. Det er denne kombinasjonen som sørger for at mennesket ikke dør ut.
...
....
Det er menneskets naturlige reaksjon når noe ondt skjer en.
Vis hele sitatet...
I ett tilfelle er en helt naturlig ting bare feil. Men så fort det gjelder øye-mot-øye, så er det plutselig helt riktig å gjøre det som kommer naturlig. Utdyp gjerne fra et islamsk ståsted hvordan dette henger sammen, og hvorfor Koranen godtar visse deler av naturen, men ikke andre. Hvorfor er det homofili som ikke godtas, men hevnaksjoner godtas? Hvorfor ikke omvendt? Hvorfor i satan skal en omnipotent skapning bry seg om hva to menn/to kvinner gjør i sitt private hjem? Hvis han er omnipotent kan han få dem til å slutte, hvis det er så utrolig plagsomt.

Du kan ikke bare godta det du vil fra naturen i dine argumenter. Enten så er det naturlige greit, eller så er det ikke. Hvis noe annet er tilfelle, håper jeg Koranen kategorsierer alle naturlige hendelser, og om hans omnipotente vesen godtar det.
Sist endret av Xasma; 4. juni 2013 kl. 18:39.