View Single Post
En ting som jeg vil si, er at nesten alle de lærerne som har basert seg på at det er resultatet og ikke metoden som teller, har vært mannlige lærere (med noen unntak såklart).

Som sagt tidligere, tror jeg problemet ligger i at skolene er for feministiske. Systemet baserer seg på at alle har like godt grunnlag for å få karakterer, og at vi ikke trenger å dele opp i forhold til hvor flinke folk er.

I tillegg er lærerne generelt for snille eller håndterer situasjonen dårlig. Hadde to lærere på barneskolen som jeg vil ta frem:
1. Lærer var en damelærer som håndterte bråk i timene på en forferdelig dårlig måte. Hun skjeftet og skjeftet og ropte og en gang knakk hun en sånn stor kateter linjal. Dette førte til at det bare ble mer uro og kaos ettersom alle flirte bare av det.

2. Lærer var en mannlig lærer som var ekstremt effektiv. Hvis det var noen som bråket ble han streng, men holdte seg rolig og sa noe i den duren at entet som måtte de holde kjeft, eller så kunne den personen komme seg ut og det ble telefon til foreldre (husk at vi bare gikk på barneskolen og snakk til foreldre var ganske seriøst )