View Single Post
Sitat av punkfreak Vis innlegg
Nei, jeg har ikke lest hele, men jeg så konklusjonen på nrk.no
Det burde ikke komme som en overaskelse siden flertallet av folk bor i folkerike land som saudi arabia, Indonesia, iran og pakistan. Vet du hva slags holdninger som gjelder i slike land? Hvordan tror du homofile har det i saudi arabia? Selv islamsk råd i Norge vil jo ikke ta avstand fra dødsstraff for homofile.
Det er greit å forsvare muslimene mot diskriminering, men når de har slike holdninger som de har, så må de vente motstand fra flertallet i vesten.
Vis hele sitatet...
Ingen muslimer kan ta avstand fra dødsstraff for homofili. Gjør en det er en ikke lenger muslim. Man er da muslim fordi man tror på Koranen og Muhammad. En kan ikke tro på det og samtidig nekte for dets innhold. Det samme argumentet kan brukes mot folk som sier at islam trenger enn oppdatering.

Homofili er dog en uting som med tiden har blitt naturlig i flere vestlige land. Grensene blir tøyd litt etter litt, og til slutt blir det helt akseptabelt, på tross av hvor skittent sex mellom to menn egentlig er (penis i bæsjehullet).

Spør du gamle damer om hvordan norske, unge jenter kler seg nå til dags, vil de i likhet med muslimene kalle det for en usømmelig bekledning. Besøk et sykehjem om du ikke tror meg.

Mennesket forandrer seg med tiden. Man kan diskutere hvorvidt det er til det bedre eller ikke.


Sitat av punkfreak Vis innlegg
Jeg så en interssant reportasje om Taliban på BBC. Den handlet om forskjellen mellom måten vi så taliban på i vesten og måten vanlige pakistanere betraktet dem. Pakistanerne sa de så på taliban som en robin-hood bevegelse som stjal fra lokale rikinger og ga til de fattige. Det var så mye urettferdighet i pakistan at fok strømmet til taliban. De hadde jo ingen utdanning eller noe som kunne hjelpe dem med å gjennomskue onskapen i ideologien. I tillegg hadde de ikke råd til å gå på skole og fikk all sin "kunnskap" fra madrassene, de religiøse skolene. Skal Pakistan bli et bedre land å bo i, må man fjerne den religiøse indoktrineringen av fattige og tilby dem skoler med ordentllige fag: matte, Engelsk (eller et annet språk om de vil), demokrati lære osv .
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke så altfor mye om Taliban, men det gjør ingen andre her heller vil jeg tro. Man hører alt fra selvmordsbombere til folk som har blitt muslimer under fangenskap av gruppen(e).

Demokratilære hører ikke til med Islam, akkurat som Sharia ikke hører hjemme her i Norge i følge folk flest.
Sharia er rettferdig, men praktiseres ikke til det fulle en eneste plass.
Saudi Arabia praktiserer visse Shariastraffer, men de med makt er unnlatt disse straffene. Er du rik kan du også drikke alkohol og ha sex utenfor ekteskap.

Matte, engelsk og flere andre fag er jeg helt enig med deg i at er viktige.